Hjul för gammal trilla?

E

ehtrod

Vet nån vart man kan kopa hjul för en gammal trilla? Har fått en fin gammal vagn som har fått bytat allt trä, men hjulen är kass!! Har också hört at man kan få gjort nya, båda i trä men också i järn! Nån som vet om priser eller tillverkare i Skåne, Småland, Blekinge??

Sv: Hjul för gammal trilla?

Hej gamla trillhjul är svåra att laga några träbitar kan gå det enklaste torde vara att köpa en annan trilla kolla tillverkare så du får hjul som passar sen finns det nytillverkade hjul i metall som sälgs av någon maratonvagn säljare;)

Hör med Tidaholmsvagnar! De har lite olika hjul.

Tack för svar - nu har jag helt enkelt köpt en annan trilla i stället - med bra hjul:) en fin gammal smålandstrilla, lite fix och målning, då blir den hur fin som hälst, kan inte vänta...:rofl: Så nu får jag kör inn min gamla travare på nytt, nu är det baksele som gällar...:crazy:

KÖr på det är faktiskt mycket roligare att köra gamla giggar trillor samt olika slädar jag har 8slädar och 6 gamla hjuldon skall anmäla mig till nordanstigs hästrally med en tidaholmare

Hej igen jag har sett att man satt bilhjul på trillor med havererade hjul dom blir fina att köra (tysta):banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 785
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 870
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka