Jag anser att du svarar de flesta aggressivt och gärna talar om för andra att deras egna erfarenheter är fel. Som sagt, det var mig du svarade och uppenbarligen var både jag och min läkare helt ute och cyklade trots då att jag var elitidrottare och han förhoppningsvis hade läkarutbildning. Men, tur bukeoraklet har er, för ni vet givetvis bättre och har såklart rätt att tala om för andra vad de har för erfarenhet. Härligt.
.
Det var ju alltså då min personliga erfarenhet och att jag fortfarande har dålig ork vilket beror på det, i alla fall enligt läkarna (som sagt, fruentimber och angel vet väl bättre än dessa antar jag men jag väljer nog att lita på dem istället för okända bukefolk) men att jag sprungit maraton sedan dess så tränar gör jag ändå (och under de tre år jag gick på fotbollsgymnasium där väl varje antagen får stå för att faktiskt vara elitidrottare då de flesta var på väg in eller med i landslag, var vi nog fyra-fem som fick hjärtmuskelinflammation, samtliga blev REJÄLT dåliga, det var fan ingenting att skratta bort, skrämsel eller ej). Jag skrev att JAG blev väldigt dåligt. Har ts gått med det i fem månader tvivlar jag skarpt på att det ens är hjärtmuskel utifrån MIN erfarenhet som jag också skrev, men NUMMER ETT är att ta ett EKG och faktiskt kontakta vården.
Som sagt. Frågas det om egen erfarenhet svarar jag utifrån det, oavsett om ni anser det vara skrämsel eller inte. Jag tror för övrigt ts är en tillräckligt god googlare för att se vad det står om sjukdomen, någonstans har hen ju självdiagnostiserat sig ifrån men det var inte kopierat från google hen frågade om utan just egen erfarenhet. Sedan är visst av det Angel hävdar helt fel, i alla fall om man ska tro forskningen på google. Det är vanligast bland unga män ja, men tillståndet som så är inte jättevanligt. Under vår gymnasietid vet jag att man gjorde utredningar för vårt idrottsgymnasium på statlig nivå för att man ansåg att det var betydligt högre procent hos oss än vad det var i hela landet som drabbades av hjärtmuskel så man ville ta reda på om skolan pressade eleverna för hårt (vilket de troligen gjorde också) och då var det som sagt fyra-fem pers av några hundra som fick det under de tre åren jag gick där. Så nej, att säga att det är hyfsat vanligt bland ungdomar är att ta i.