Angefur

Trådstartare
Hej.

Jag har en rottweiler tik på 7 år. Hon är super mysig och alltid gillat människor men under vintern här har hon börjat ändra personlighet ute. Från en hund som aldrig brytt sig under promenader till en som morrar, skäller och gör som ”utfall” på allt som rör sig fort tex cyklar, bilar.

Det startade i början av året när vi börja byta fönster i alla lägenheter i huset (hon skäller alltid på nya personer i trapphuset så tänkte inte mer på det utan tystade henne och sen va de bra)

Sen började hon reagera på byggarnas bil genom att resa ragg, hoppa och skälla. Jag tog undan henne och lugnade henne innan vi gick och så va det ett par gånger. Sen helt plötsligt började hon göra så även mot andra bilar.

Jag flyttade hem till min bror ifall det var så att bygget stressade henne och det blev bättre i 1 dag, sen började hon göra likadant igen fast mot andra bilar. Hon har även gjort det mot cyklar och deras grannar.

Jag vet inte vad jag ska göra för att träna bort det för det finns inget mönster i hennes beteende. Utan det kan bara hända helt plötsligt under promenaden utan att man förstår vad som händer.

Tar imot alla tips som går för börjar bli galen att inget funkar :(

Veterinärundersökning kan vara på sin plats när en hund förändrar sitt beteende.
Jag har varit hos veterinären först i höstas för att ta bort som cancerknölar och nu under våren för hennes personlighetsförändring och nu sista gången vi var så kunde dom inte hitta något som tyde på nån smärta eller konstigt beteende

Vad för slags cancer o var? Fick dom bort allt? Inga metastaser som spökar?
Provat ge rimadyl eller metacam en vecka för att utesluta smärtproblematik?

• Gilla
Reactions: Sel
Vad för slags cancer o var? Fick dom bort allt? Inga metastaser som spökar?
Provat ge rimadyl eller metacam en vecka för att utesluta smärtproblematik?
Kommer inte ihåg va dom hette men dom var godartade och dom sa att dom fick bort allt. Hon hade 4 stycken. På knäleden, låret, ljumsken och en på magen.
Nu när vi var hos veterinären för ca 3 veckor sen klämde och kände hon igenom hela hunden och hon hitta inga tecken på smärta någonstans och hon var lugn, snäll och glad hela besöket.

Det kan vara synen som spökar om hon reagerar på rörelse.
Har funderat på det med. Hon har mycket klet som kommer ur ögonen men dom har kollat ögonen med droppar men hittar inget. Det ända dom kunde se va att hennes ögonlock är pågång att rulla sig inåt men inget som skulle påverka henne sa veterinären

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar