Kan man vara för empatisk? För humanistisk?

Jag tycker det är fantastiskt hur bra du är på att ha en massa helt underbara sidor - tänk att KA ville ha mindre av såna BRA sidor hos dig - det säger väldigt mycket om hur sjuk han är och hur extremt bra du faktiskt är både som har alla dessa fina sidor, men också som lyckades ta dig därifrån och fortsätta vara du
Det är en tydligen om en anser att även flyktingar har rätt till sjukvård, skola, socialbidrag och så. Till exempel.

Jag försöker tänka så. Men det är inte lätt alla gånger. Alla de där sakerna var ju det han påstod att han föll för och älskade... därför gjorde det ännu ondare när han attackerade dem.
 
Jag tror många av oss har varit på vår egen botten, eller i alla fall känt så. De gångerna har andra plockat upp de sorgliga resterna av mig, putsat av dem och satt ihop det till något som liknar mig.

Pay it forward, tänker jag.
Du har så rätt. Att ge det vidare än nog den bästa återbetalning en kan ge.
 
@bumpo , i morgon kväll kan du gå bort till mitt ex och hämta ett paket som sonen kommer att ta med sig när han åker till sin pappa.
Paketet kommer i från en Bukefalist, jag och sonen har bara varit mellanhänder :)

Puss och kram på dig :heart
 
Det är en tydligen om en anser att även flyktingar har rätt till sjukvård, skola, socialbidrag och så. Till exempel.

Jag försöker tänka så. Men det är inte lätt alla gånger. Alla de där sakerna var ju det han påstod att han föll för och älskade... därför gjorde det ännu ondare när han attackerade dem.

Det man är - om man anser att flyktingar och rätt till sjukvård, skola och soc - är en riktig människa. En bra tänkande och empatisk i alla dess bra och fina bemärkelser.

Jag tror han attackerade just dom sidorna för att han visste att det skulle göra ondast på dig. Han är en ren och skär sadist, han har letat efter det som skulle skada dig mest och slagit till precis där du är som sårbarast. Fyfasen.
 
Det man är - om man anser att flyktingar och rätt till sjukvård, skola och soc - är en riktig människa. En bra tänkande och empatisk i alla dess bra och fina bemärkelser.

Jag tror han attackerade just dom sidorna för att han visste att det skulle göra ondast på dig. Han är en ren och skär sadist, han har letat efter det som skulle skada dig mest och slagit till precis där du är som sårbarast. Fyfasen.
Inte i Kukasets begreppsvärld. :cautious:

Högst troligt ja och för att det sådde en massa tvivel.
 
Off topic - men ändå inte; vilken fantastisk tråd detta är. :love:

Bara full med värme och kärlek där alla tillsammans och oberoende av varandra har en enda sak gemensamt; att stötta @bumpo och finnas där. :heart
Inte en enda sur min eller några meningsskiljaktigheter på 48 sidor.
Helt otroligt! :up:

Jag är jättetacksam @bumpo att du har bjudit på så mycket av dig själv och att du vågat lämna ut så mycket som du har gjort. :bow:
Det är stort!
Jag har lärt mig otroligt mycket om andra men även om mig själv i den här tråden. Så tack! :bow:
Keep going, @bumpo :)

(OBS, det var inget avskedstal även om det kanske lät så ;))
 
Håller med Vallmo! Och när man mitt i allt detta ofattbart svåra och sårande får se en glimt av rå, svart, underbar bumpo-humor så känns det att det finns så mycket hopp för framtiden. @bumpo låt din humor och klarsynthet vara din flytväst och livboj i ett hav av svallande känslor, så ska du se att du flyter fint och sköljs upp på en trygg strand.
 
Tack för ditt fina inlägg @Vallmo. Buke är helt fantastiskt. Utan er här hade jag inte varit i det skick jag är i idag. Även om jag inte öppnat upp allt så har ni fått den absolut råaste bilden av hur avgrundsdjupt han sårat mig. Hur nära det var att han faktiskt knäckte mig. Hade det bara gått några få dagar till hade jag nog inte klarat av att fly. Så sjukt nära var det. Att inse det är tufft. Tuffare än något annat.
 
Håller med Vallmo! Och när man mitt i allt detta ofattbart svåra och sårande får se en glimt av rå, svart, underbar bumpo-humor så känns det att det finns så mycket hopp för framtiden. @bumpo låt din humor och klarsynthet vara din flytväst och livboj i ett hav av svallande känslor, så ska du se att du flyter fint och sköljs upp på en trygg strand.
Tack!!!
Jag ska verkligen försöka. Min humor är trots allt något i hästväg. Trygg, varm strand låter bra.
 
Håller med Vallmo! Och när man mitt i allt detta ofattbart svåra och sårande får se en glimt av rå, svart, underbar bumpo-humor så känns det att det finns så mycket hopp för framtiden. @bumpo låt din humor och klarsynthet vara din flytväst och livboj i ett hav av svallande känslor, så ska du se att du flyter fint och sköljs upp på en trygg strand.
Ja, absolut, så är det!
Du satte nog fingret på det som kännetecknar @bumpo
@bumpo , din humor är helt enkelt underbar. :love:
 
Tack för ditt fina inlägg @Vallmo. Buke är helt fantastiskt. Utan er här hade jag inte varit i det skick jag är i idag. Även om jag inte öppnat upp allt så har ni fått den absolut råaste bilden av hur avgrundsdjupt han sårat mig. Hur nära det var att han faktiskt knäckte mig. Hade det bara gått några få dagar till hade jag nog inte klarat av att fly. Så sjukt nära var det. Att inse det är tufft. Tuffare än något annat.
Tack själv! :bow:
Det har varit fantastiskt att vara med på din resa. :heart
Jag är så imponerad över att du visar din tillit till Buke, till alla, till mig här, med tanke på vad du varit med om. :love:
Man skulle förstå om tilliten hade tagit slut....
Men du delar med dig, naket och självutlämnande, men aldrig gränslöst.
Bara det är fan en konst! ;)
Du har en otroligt livsvilja som har klarat av att fly från aset, ta itu med dig själv och nu ta dig igenom detta.
Det är riktigt otäckt att tänka på hur nära det var och hur illa det hade kunnat gå. :crazy:

Jag är övertygad om att du hjälper många här i liknande situation med din beslutsamhet, din humor och ditt jävlaranamma.
Det är säkert många som läser här, men kanske inte skriver något, som blir hjälpta av att läsa om dig. :heart
 
Tack för ditt fina inlägg @Vallmo. Buke är helt fantastiskt. Utan er här hade jag inte varit i det skick jag är i idag. Även om jag inte öppnat upp allt så har ni fått den absolut råaste bilden av hur avgrundsdjupt han sårat mig. Hur nära det var att han faktiskt knäckte mig. Hade det bara gått några få dagar till hade jag nog inte klarat av att fly. Så sjukt nära var det. Att inse det är tufft. Tuffare än något annat.

Vänd på det! Han knäckte dig aldrig! Försök skippa "tänk om", det gagnar inte. Se den fantastiska förmåga som du äger, den otroliga kraft som du äger. Det är ärligt lite som att knäppa honom på näsan o säga att han faktiskt aldrig lyckades. Ha! - typ. Sträck på dig. Han försökte komma åt dig..men han lyckades aldrig helt.

I mitt liv har jag lärt mig en sak. Kanske kan du ha nytta av den du också. Det är helt ok att förlora ett slag, så länge man vinner kriget. :)
 
Tack för ditt fina inlägg @Vallmo. Buke är helt fantastiskt. Utan er här hade jag inte varit i det skick jag är i idag. Även om jag inte öppnat upp allt så har ni fått den absolut råaste bilden av hur avgrundsdjupt han sårat mig. Hur nära det var att han faktiskt knäckte mig. Hade det bara gått några få dagar till hade jag nog inte klarat av att fly. Så sjukt nära var det. Att inse det är tufft. Tuffare än något annat.

Men du valde att gå och du valde dig själv, du valde ett bättre liv. Sen dess har du gjort massa smarta val, du har anmält honom, du har fått honom fälld. Rättsväsendet håller med dig, det han har gjort mot dig gör man inte mot någon annan människa. Det är sjukt, det är felaktigt, det är straffbart. Du är smart, modig och du har valt dig själv och du har valt livet. Bara det tycker jag säger allt om din styrka. Kram på dig.
 
Tack själv! :bow:
Det har varit fantastiskt att vara med på din resa. :heart
Jag är så imponerad över att du visar din tillit till Buke, till alla, till mig här, med tanke på vad du varit med om. :love:
Man skulle förstå om tilliten hade tagit slut....
Men du delar med dig, naket och självutlämnande, men aldrig gränslöst.
Bara det är fan en konst! ;)
Du har en otroligt livsvilja som har klarat av att fly från aset, ta itu med dig själv och nu ta dig igenom detta.
Det är riktigt otäckt att tänka på hur nära det var och hur illa det hade kunnat gå. :crazy:

Jag är övertygad om att du hjälper många här i liknande situation med din beslutsamhet, din humor och ditt jävlaranamma.
Det är säkert många som läser här, men kanske inte skriver något, som blir hjälpta av att läsa om dig. :heart
Någonstans har jag varit tvungen. Har inte kunnat, eller kanske velat eller orkat, vara lika öppen med mina föräldrar. Ni har blivit min ventil och livlina. Sen har det ju strulat som faan med psykologen och psykiatrin. Tråden har blivit min terapeut typ. Hur vidrig Kukaset än var så vägrade jag låta honom döda min tro på mänskligheten. Min tillit till godheten i människan är faktiskt intakt. Har jag inte dömt kollektivet efter individen innan tänker jag jävlar i mig inte börja nu. Han gjorde ju det... (FU ditt patetiska lilla kräk).

Jag har nog det och jag hade väldigt tydliga målbilder, eller kanske snarare måsten, hela tiden. Sex av dem är redan uppfyllda. Nu är det bara resten kvar. Ja, det är riktigt otäckt. Jag är ju övertygad om att jag hade dött om jag inte flytt. Jag hade blivit en siffra i statistiken...

Tror du? Jag hoppas ju det iaf. Eller att jag kan få någon att få upp ögonen för hur någon i hens närhet har det.
 
Vänd på det! Han knäckte dig aldrig! Försök skippa "tänk om", det gagnar inte. Se den fantastiska förmåga som du äger, den otroliga kraft som du äger. Det är ärligt lite som att knäppa honom på näsan o säga att han faktiskt aldrig lyckades. Ha! - typ. Sträck på dig. Han försökte komma åt dig..men han lyckades aldrig helt.

I mitt liv har jag lärt mig en sak. Kanske kan du ha nytta av den du också. Det är helt ok att förlora ett slag, så länge man vinner kriget. :)
Fast jo, han knäckte mig men han bröt mig aldrig. Men jag förstår hur du menar. Hade han inte knäckt mig hade jag gått mycket tidigare. Det är bara så. Men han bröt mig inte. Jag fick honom att tro att han gjort det. För att kunna skapa tillräckligt med utrymme för att kunna fly till sist. Jag borde faktiskt få en Oscar för den skådespelarinsatsen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 168
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp