Jävla helvetes dag idag. Ångest som ligger som en fetthinna över precis allt. Inget som bryter ut men den försvinner inte heller. Vilket gör att jag inte kan tänka klart. Har gått runt med rakbladen i bakfickan hela dagen. Har inte kunnat lägga bort dem men har heller, typ, inte velat använda dem. Haft en miljard och inga tankar snurrande samtidigt. Med andra ord totalt kaos och totalt tomt samtidigt. Jag har massor som jag verkligen borde/måste ta itu med men är helt handlingsförlamad. Känner mig snudd på apatisk. Men jag sover iaf okej.
 
Men vafan? Vad arg jag blir på sjukvården (särskilt psykiatrin). Tom jag har ju ångestdämpande....
Jag också på nått sätt. De känns så jävla handfallna.

Läste domen häromdagen igen. Kukaset får terapi och behandling och whatnot i fängelset. Och jag får kämpa mig blå för lite ångestdämpande. Känner mig väldigt bitter och bortglömd just nu.
 
Jag också på nått sätt. De känns så jävla handfallna.

Läste domen häromdagen igen. Kukaset får terapi och behandling och whatnot i fängelset. Och jag får kämpa mig blå för lite ångestdämpande. Känner mig väldigt bitter och bortglömd just nu.
Psykiatrin verkar skit överallt.
Mig "tappade de bort" efter mitt besök i december då jag lovades samtalskontakt. Och eftersom jag mått dåligt har jag väntat och väntat och inte ringt dom igen för det har jag inte orkat. Sen fick jag ett brev hem "hej, du är avskriven eftersom du fortsatt gå hos din läkare på vårdcentralen" :banghead::banghead::banghead:
Döm om min förvåning när en läkare dagen efter ringde, från psykiatrin, för att höra hur jag mådde. Hon hade inte ens läst i min journal att jag var avskriven.
Så nu ska jag få komma på nytt besök i början av juni. Sen lär de väl tappa bort mig igen.....
Sorry, menade inte att kapa din tråd :o
 
Psykiatrin verkar skit överallt.
Mig "tappade de bort" efter mitt besök i december då jag lovades samtalskontakt. Och eftersom jag mått dåligt har jag väntat och väntat och inte ringt dom igen för det har jag inte orkat. Sen fick jag ett brev hem "hej, du är avskriven eftersom du fortsatt gå hos din läkare på vårdcentralen" :banghead::banghead::banghead:
Döm om min förvåning när en läkare dagen efter ringde, från psykiatrin, för att höra hur jag mådde. Hon hade inte ens läst i min journal att jag var avskriven.
Så nu ska jag få komma på nytt besök i början av juni. Sen lär de väl tappa bort mig igen.....
Sorry, menade inte att kapa din tråd :o
Men va faan!!! Det är ju helt sinnessjukt ju. Hur faan kan de avskriva en för det? Suck. Hoppas verkligen det går bättre den här gången.
 
Psykiatrin funkade inte för 10 år sedan heller när jag var sjuk. 4 år tog det för att få hjälp.. En j-vla massa onödig väntetid "bara för att det ska vara så" för att avancera i processen.

@bumpo - är du hjälp av att skriva listor när du får ångest? Dels lista över vad du har ångest om men också lista över vad du behöver göra? Vill minnas du skrev något om att du hade massor du behövde göra.
 
@bumpo har inte riktigt haft tid och möjlighet att följa tråden i detalj det sista men har du eller om någon kan hjälpa dig om du inte orkar tagit kontakt med BOJ eller kommunen för att se om de kan erbjuda något? Tyvärr är psykiatrin i eländigt skick på många ställen i landet. Skickar med en styrkekram och blir förtvivlad över hur du verkar må just nu.
 
Psykiatrin funkade inte för 10 år sedan heller när jag var sjuk. 4 år tog det för att få hjälp.. En j-vla massa onödig väntetid "bara för att det ska vara så" för att avancera i processen.

@bumpo - är du hjälp av att skriva listor när du får ångest? Dels lista över vad du har ångest om men också lista över vad du behöver göra? Vill minnas du skrev något om att du hade massor du behövde göra.
Lessen för sent svar men har inte riktigt orkat svara.

Jag har inte riktigt orkat ta tag i vad som triggar ångesten just nu. Är nog att bara hantera den och när det är lugna stunder försöker jag så långt det bara går att bara vara i stunden.

Jag har redan listat vad jag behöver göra men har inte handlingskraften att ta tag i det. Inte för stunden isf. Vilket sänker mig som faan. Det ökar värdelöshetskänslorna tusenfalt.
 
@bumpo har inte riktigt haft tid och möjlighet att följa tråden i detalj det sista men har du eller om någon kan hjälpa dig om du inte orkar tagit kontakt med BOJ eller kommunen för att se om de kan erbjuda något? Tyvärr är psykiatrin i eländigt skick på många ställen i landet. Skickar med en styrkekram och blir förtvivlad över hur du verkar må just nu.
Jag har inte orkat och känns tyvärr lite som att jag är på väg att sluta mig och kapsla in allt i mig själv. Det är nog det absolut sämsta jag kan göra just nu.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 168
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp