Jag hoppas att sjukvården täcker kostnaderna för korrigering av pannan och näsan, helst också ärren på benen. Jag tror att det är viktigt för din läkningsprocess och framtida välbefinnande att du slipper bli påmind varje gång du ser dig spegeln.

Jag har vait borta från Sverige så länge att jag inte vet vad som gäller här. Hade jag bara kunnat trolla tillbaka en av min pappas bästa vänner, han var professor i plastisk/korrektiv kirurgi och han hade hjälpt dig. :heart
Jag är tilldömd ersättning för ärren så sett så det bör inte vara några problem att korrigera dem/det. Jag 'roade' mig med att räkna ärr i ansiktet här om dagen. Jag har 9 som han gett mig. Bara i ansiktet alltså. De övriga skiter jag lite grann i. De på handen syns knappt, de på låren är visserligen rätt fula men inte så placerade att de syns normalt täckt så att säga. De på smalbenen skulle lika gärna kunna ha uppstått som idrottsskador.
 
Ja, det han utsatte dig för var nog bara "vanligt kvinnovåld" som utövas av psykiskt friska män. Det är så jävla hårresande.
Exakt. De av åklagaren utbrutna åtalspunkterna för grov misshandel underkände ju tingsrätten och dömde som misshandel av normalgraden och därför ingick de i den grova kvinnofridskränkningen. Då snackar vi skarpslipad kniv mot halsen, slag mot tinningen med metallföremål, sparkar mot liggande person och ett flertal stryptag med medvetslöshet som följd.
 
Exakt. De av åklagaren utbrutna åtalspunkterna för grov misshandel underkände ju tingsrätten och dömde som misshandel av normalgraden och därför ingick de i den grova kvinnofridskränkningen. Då snackar vi skarpslipad kniv mot halsen, slag mot tinningen med metallföremål, sparkar mot liggande person och ett flertal stryptag med medvetslöshet som följd.
Det är så fantastiskt otroligt drömbra att du tog dig därifrån! Och fick honom fälld. :bow:
 
Det är nog så. Jag har grävt ner mig så i självförberående över att jag inte försökte gå när byggställningen stod uppe runt huset. Men jag kunde inte. Men då, den fredagen kunde jag och jag gjorde det. Och jag hade styrkan att anmäla och vittna och få en fällande dom. Jag är stark. Typ. Ibland.

Och vad glad jag blev att jag på nått sätt kunde hjälpa någon.

Gräv inte ned dig i förebråelse. Det hela är en process. Normaliseringsprocessen är inget att leka med. Sen, när allt har nått sin punkt...då kan INGET hindra en från att agera. Precis som du gjorde...o precis som jag gjorde.
:heart

Det finns en dikt som heter "Att vara stark", jag hittar ingen version vid snabb googling att lägga in här men den hittas fort bara på att söka på titeln. :)
 
Senast ändrad:
@Lovisaleonora @Squie ni är något på spåret där. Det var ju precis så jag känt. Att jag gick på reserverna av vad det nu var som höll mig uppe. Det måste fyllas på. På alla sätt som jag kan komma på.

Samtidigt som jag själcklart behöver bearbeta allt som hänt..

Att bearbeta är också ett sätt att fylla på förråden av energi. Att på något sätt få svar på frågan "varför".

Att göra bara roliga saker och att bearbeta det som hänt...det ena förtar ju inte det andra. Jag ser det mer som två delar till en helhet
 
Gräv inte ned dig i förebråelse. Det hel är en process. Normaliseringsprocessen är inget att leka med. Sen, när allt har nått sin punkt...då kan INGET hindra en från att agera. Precis som du gjorde...o precis som jag gjorde.
:heart

Det finns en dikt som heter "Att vara stark", jag hittar ingen version vid snabb googling att lägga in här men den hittas fort bara på att söka på titeln. :)
Jag försöker låta bli det. Men ibland går det inte. Jag vet ju mycket väl vad normaliseringsprocessen innebär. Visste redan innan så jag vet ju egentligen att jag gjorde precis det jag klarade av att göra i varje enskild situation. Men iom att normaliseringsprocessen är som den är så ingår ju tyvärr viss förberåelse. Jag borde vetat bättre typ...

Ska absolut googla på den.
 
Att bearbeta är också ett sätt att fylla på förråden av energi. Att på något sätt få svar på frågan "varför".

Att göra bara roliga saker och att bearbeta det som hänt...det ena förtar ju inte det andra. Jag ser det mer som två delar till en helhet
Precis så är det ju. Att fylla på energin är att bearbeta och att bearbeta är att fylla på energin.

Jag har världens bästa familj och vänner. Så mycket roligt vi gör. :love:
 
stark.jpg


:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart
 
Jag är tilldömd ersättning för ärren så sett så det bör inte vara några problem att korrigera dem/det. Jag 'roade' mig med att räkna ärr i ansiktet här om dagen. Jag har 9 som han gett mig. Bara i ansiktet alltså. De övriga skiter jag lite grann i. De på handen syns knappt, de på låren är visserligen rätt fula men inte så placerade att de syns normalt täckt så att säga. De på smalbenen skulle lika gärna kunna ha uppstått som idrottsskador.
Jag är glad att höra att du är tilldömd ersättning för dina ärr.:love:
Annars hade jag startat en insamling! :up::idea:
Ärligt talat, det hade varit skandal om du inte fått ersättning
 
Har du en försäkring? Om du har det kan en gemensam vän till oss och hennes pappa hjälpa dig att få ersättning för dina ärr. De är experter på att fotografera ärr och kräva ersättning av bolagen.
 
Jag är glad att höra att du är tilldömd ersättning för dina ärr.:love:
Annars hade jag startat en insamling! :up::idea:
Ärligt talat, det hade varit skandal om du inte fått ersättning
Jag höll på att skratta läppen av mig när jag läste att jag var tilldömd skadestånd för lyte. Vem i hela friden använder ordet lyte idag? :D

Men vad gullig du är! :love:
 
Har du en försäkring? Om du har det kan en gemensam vän till oss och hennes pappa hjälpa dig att få ersättning för dina ärr. De är experter på att fotografera ärr och kräva ersättning av bolagen.
Det har jag. Måste bara bli klok på om skadeståndet nullifierar min rätt till ersättning från försäkringen. Var lite luddigt uttryckt. Men annars så är det absolut en idé att besöka den gemensamma vänner.
 
Det har jag. Måste bara bli klok på om skadeståndet nullifierar min rätt till ersättning från försäkringen. Var lite luddigt uttryckt. Men annars så är det absolut en idé att besöka den gemensamma vänner.

Ett skadestånd kan aldrig ta bort rätten att begära ersättning från din försäkring.
Hans ersättning till dig har inget med din försäkring att göra nämligen
Innan du gör fler tatueringar gör ett besök hos vår gemensamma vän.
 
Ett skadestånd kan aldrig ta bort rätten att begära ersättning från din försäkring.
Hans ersättning till dig har inget med din försäkring att göra nämligen
Innan du gör fler tatueringar gör ett besök hos vår gemensamma vän.
De jag har täckt över hade jag inte fått ersättning för oavsett. Men nu blir det inga fler tatueringar som övertäckningar iaf.

När jag läste försäkringsbrevet så blev jag lite förbryllad. Ska ringa mitt försäkringsbolag i veckan om jag orkar. Men oavsett måste jag vänta ett år innan jag kan söka ersättning från försäkringen.
 
Detta med att komma ut starkare på andra sidan...

Glöm inte att det tar tid. Det kan ta ett antal år. Men det kommer, det är jag övertygad om. Den dagen när du inte berörs lika starkt av minnen eller får flashbacks. Det kommer. Det är lätt att vara otålig. Men låt det ta den tid det tar.
Du är klok och oerhört stark. Och ja, visst måste vi ses i sommar.
 
Detta med att komma ut starkare på andra sidan...

Glöm inte att det tar tid. Det kan ta ett antal år. Men det kommer, det är jag övertygad om. Den dagen när du inte berörs lika starkt av minnen eller får flashbacks. Det kommer. Det är lätt att vara otålig. Men låt det ta den tid det tar.
Du är klok och oerhört stark. Och ja, visst måste vi ses i sommar.
Det vet jag att det kommer göra. Det räknar jag med. Jag är liksom helt på det klara att det kommer ta tid. Just nu vill jag egentligen bara slippa flashbacks varenda jävla natt. Det är så extremt tärande.

Tack! På riktigt tack. Jippie!
 
@bumpo Fattade jag rätt; missbrukade Kukaset under den här perioden som han gjorde de här avskyvärda sakerna mot dig? För i så fall så gör man inte sinnesundersökning, om jag minns rätt. Syftet är ju att klargöra det mentala tillståndet när brottet/-n begicks. Och det går ju inte om personen är påverkad.
 
@bumpo Fattade jag rätt; missbrukade Kukaset under den här perioden som han gjorde de här avskyvärda sakerna mot dig? För i så fall så gör man inte sinnesundersökning, om jag minns rätt. Syftet är ju att klargöra det mentala tillståndet när brottet/-n begicks. Och det går ju inte om personen är påverkad.
Jag skulle säga brukade inte missbrukade men ja, det gjorde han. Eller... det var faan på gränsen till missbruk egentligen. Kan jag se nu i efterhand.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 168
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp