:D vad härligt!

Jag blir så glad för varje dag som går och du mår något litet bättre. Att få sova gott är ett jättebra kliv i rätt riktning.

Du är ju helt mästerlig tycker jag.
Så jävla gott. :D Jag tror att de där pillerna jag fått faktiskt hjälper. Och att jag faktiskt har fått ur mig en massa. Saker som fått mig att inse på ett typ djupare plan att det faktiskt var helt jävla sjukt det Kukaset gjorde och att jag på riktigt är ett offer.

Tack!
 
Så jävla gott. :D Jag tror att de där pillerna jag fått faktiskt hjälper. Och att jag faktiskt har fått ur mig en massa. Saker som fått mig att inse på ett typ djupare plan att det faktiskt var helt jävla sjukt det Kukaset gjorde och att jag på riktigt är ett offer.

Tack!
Åh, vad bra att du får mediciner, tar emot mediciner och att dom funkar. :love:
 
Man säger ofta att skillnaden mellan bruk och missbruk har väldigt lite med mängden av *valfri drog* att göra - utan vad som händer i individen som tar drogen när hen gör det... kram, älskling. Du vet att jag tänker på dig!
Det är nog sant. Nu var ju skillnaden inte jättestor på honom nykter och bäng. Men ja. Det var periodvis viktigare med gräs än mycket annat.

Jag vet älskling. Tänker på dig med.
 
Det här har jag funderat över många gånger. Att våldsoffret liksom glöms bort. Förövaren får genomgå det mesta, får vård, etc. Men offret..det lämnas lite åt sig själv. Får lösa det själv. Jag har aldrig kommit på något svar.
Jag har funderat på samma sak. Jag har fått kämpa för information varenda liten bit på vägen. Det känns rätt barockt faktiskt.
 
Blir blötögd av lycka och lättnad. Det är verkligen en helt ny @bumpo nu än innan helgen!!
Så glad jag är för att du tog det sista klivet och tillät dig falla ner i armarna på dina föräldrar och vården.

Kram goa, härliga bumpan!!! :heart
 
Alltså jag hatar verkligen ordet offer. Speciellt i det här sammanhanget eftersom det ofta i det tysta lägger skuld på den som är drabbad. Den drar på sig offerkofta m.m att benämnas som ett offer känns så nervärderande.
Hade hellre tyckt att i dessa sammanhang så skulle det heta drabbad.
Ex varför blev just jag drabbad istället för varför blev just jag ett offer

Inget riktat till någon av er men jag har funderar på ordet länge och känt att i fall där man har blivit utsatt för ett brått som ett misshandel, våldtäkt m.m så tror jag att den som blev utsatt har svårt att förlika sig med att vara ett offer.
 
Alltså jag hatar verkligen ordet offer. Speciellt i det här sammanhanget eftersom det ofta i det tysta lägger skuld på den som är drabbad. Den drar på sig offerkofta m.m att benämnas som ett offer känns så nervärderande.
Hade hellre tyckt att i dessa sammanhang så skulle det heta drabbad.
Ex varför blev just jag drabbad istället för varför blev just jag ett offer

Inget riktat till någon av er men jag har funderar på ordet länge och känt att i fall där man har blivit utsatt för ett brått som ett misshandel, våldtäkt m.m så tror jag att den som blev utsatt har svårt att förlika sig med att vara ett offer.
Och jag hatar det inte alls utan tycker att @bumpo använder det helt rätt. Hon är ett brottsoffer. Det är viktigt att se att man faktiskt är offer för ett brott och själv inte har någon del i skulden.
 
Och jag hatar det inte alls utan tycker att @bumpo använder det helt rätt. Hon är ett brottsoffer. Det är viktigt att se att man faktiskt är offer för ett brott och själv inte har någon del i skulden.

Det är absolut inte riktat mot bumpo och det hoppas jag att du förstår Bumpo. Annars ber jag om ursäkt för det var verkligen inte min mening.
Men jag hade hoppats på att vården skulle kunna ta fram ett ord som inte har en så extremt negativ klang som just ordet offer ofta har
 
Blev alldeles tårögd när jag läste detta :love:
Blir så glad för att det går åt rätt håll för dig nu - det är du verkligen värd! Hejja!:bump:
Slow and steady på väg mot stjärnorna. Jag planerar att hamna i Skövde typ. :D Eller ja. Jag ska framåt. Nu jävlar. Jag vet att det är långt kvar och att det kommer komma tunga bakslag men jag ska vinna det här. Jag. Ska. Vinna.
 
Alltså jag hatar verkligen ordet offer. Speciellt i det här sammanhanget eftersom det ofta i det tysta lägger skuld på den som är drabbad. Den drar på sig offerkofta m.m att benämnas som ett offer känns så nervärderande.
Hade hellre tyckt att i dessa sammanhang så skulle det heta drabbad.
Ex varför blev just jag drabbad istället för varför blev just jag ett offer

Inget riktat till någon av er men jag har funderar på ordet länge och känt att i fall där man har blivit utsatt för ett brått som ett misshandel, våldtäkt m.m så tror jag att den som blev utsatt har svårt att förlika sig med att vara ett offer.
Jag förstår hur du menar Mitra men jag tycker snarare tvärtom. Att de som inte är just offer ska ge faan i att kalla sig offer och snarare se sig som drabbade eller whatever eller ännu hellre kamma till sig och äga sina problem. För det är de som ger offer den negativa klangen. Men jag tar absolut inte illa upp av det du skrivit.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 168
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp