Och jag hatar det inte alls utan tycker att @bumpo använder det helt rätt. Hon är ett brottsoffer. Det är viktigt att se att man faktiskt är offer för ett brott och själv inte har någon del i skulden.
Min enda skuld i det hela var att jag föll för någon som inte fanns och det är liksom inget att ha skuld för. Jag kan, och kommer, ångra det men jag tänker inte ha npgon skuld för det. Jag har inte gjort något fel. Det tyckte jag ju inte ens då under tiden Kukaset kämpade för att få mig att tycka det. Jag har/hade rätt till mina åsikter och tankar och känslor alldeles oberoende av vad hans var och utan att bli bestraffad för det. Punkt.
 
Min enda skuld i det hela var att jag föll för någon som inte fanns och det är liksom inget att ha skuld för. Jag kan, och kommer, ångra det men jag tänker inte ha npgon skuld för det. Jag har inte gjort något fel. Det tyckte jag ju inte ens då under tiden Kukaset kämpade för att få mig att tycka det. Jag har/hade rätt till mina åsikter och tankar och känslor alldeles oberoende av vad hans var och utan att bli bestraffad för det. Punkt.

Hundra procent rätt!

(Till och med googleannonserna håller med. I ditt inlägg får jag en annons för något medel som påstås maximera testosteronet.:angel:)
 
Någonstans kan jag inte låta bli att tycka att du redan har vunnit. Aset uttryckte ju sina ambitioner, och de har kommit på skam. Han är på en nedåtgående resa.

Din kurva däremot pekar uppåt. Du är i en trygg miljö där du får hjälp, resten av livet har redan börjat.
Ha, det har du rätt i. En av mina största drivkrafter fram till och under rättegången var att kunna ge Kukaset ett stort jävla långfinger och visa honom att han inte knäckte mig.

Jag kan ju liksom bara gå uppåt nu. Neråt och jag dör. Det är inget alternativ alls.
 
Jag kan ju liksom bara gå uppåt nu. Neråt och jag dör. Det är inget alternativ alls.

Det han tog från dig var tiden du "slösade" på honom. Och det är ju illa nog. Men han tog inte din livsgnista och han tog inte ditt liv. Han försökte nog vad han kunde, men han lyckades inte. Och till det misslyckandet kan också läggas att han nu är i straffregister vilket inte kommer att göra mycket för att förbättra hans liv. Tvärtom.

Och han har BARA sig själv att skylla. Du har däremot inget att skylla dig själv för.

Jag skulle vilja säga att du gjort allt rätt och han har helt fel, rakt igenom. Sug på den, aset.
 
Bra uttryckt. Jag heller helt med dig i den tolkningen av tillvaron och (fel-)användandet av epitetet offer.
Jag har själv varit där dock. Jag har sett mig som ett offer för omständigheter som jag haft. Men jag har nog inte uttryckt det för någon tror jag, hoppas jag. Just för att jag inte vill sprida den negativa klangen kring offer. Men jag har hela tiden försökt kamma till mig och äga mina problem i de situationerna iaf. Alltid något.
 
Det han tog från dig var tiden du "slösade" på honom. Och det är ju illa nog. Men han tog inte din livsgnista och han tog inte ditt liv. Han försökte nog vad han kunde, men han lyckades inte. Och till det misslyckandet kan också läggas att han nu är i straffregister vilket inte kommer att göra mycket för att förbättra hans liv. Tvärtom.

Och han har BARA sig själv att skylla. Du har däremot inget att skylla dig själv för.

Jag skulle vilja säga att du gjort allt rätt och han har helt fel, rakt igenom. Sug på den, aset.
Han tog ifrån mig min 30 årsdag. Det är jag lite pissed över. Men å andra sidan måste ju det innebära att jag fortfarande är 29. ;)

Ja, han försökte verkligen och han var nog nära att lyckas också. Men jag ville verkligen inte låta honom vinna. Och tänker som sagt inte låta honom göra det nu.

Nä, att ha en notering i brottsregistret för grov kvinnofridskränkning är inte direkt ett plus.
 
Alltså jag hatar verkligen ordet offer. Speciellt i det här sammanhanget eftersom det ofta i det tysta lägger skuld på den som är drabbad. Den drar på sig offerkofta m.m att benämnas som ett offer känns så nervärderande.
Hade hellre tyckt att i dessa sammanhang så skulle det heta drabbad.
Ex varför blev just jag drabbad istället för varför blev just jag ett offer

Inget riktat till någon av er men jag har funderar på ordet länge och känt att i fall där man har blivit utsatt för ett brått som ett misshandel, våldtäkt m.m så tror jag att den som blev utsatt har svårt att förlika sig med att vara ett offer.

O jag avskyr verkligen ordet "offerkofta", att människor glatt kastar det på andra så fort någon berättar om sina inre känslor. Det kan jag få riktigt spunk över. Jag kan också få riktig spunk över vårt samhälle som är så frånvaro av förståelsen för andra människor o hur de fungerar.

Jag ser det nog så att bli utsatt för misshandel, våldtäckt, etc så är man både ett offer, offer för händelsen men också att man är drabbad av det. Utsatt som ett offer o drabbad av konsekvenserna. Blev det där verkligen vettigt? Lät så himla bra i tanken. Gick skillnaden fram?
 
Min enda skuld i det hela var att jag föll för någon som inte fanns och det är liksom inget att ha skuld för. Jag kan, och kommer, ångra det men jag tänker inte ha npgon skuld för det. Jag har inte gjort något fel. Det tyckte jag ju inte ens då under tiden Kukaset kämpade för att få mig att tycka det. Jag har/hade rätt till mina åsikter och tankar och känslor alldeles oberoende av vad hans var och utan att bli bestraffad för det. Punkt.
Fast det ser inte jag som skuld. Snarare tillit. Din tillit som Kuk-Aset missbrukade.
Att ha tillit är något fint.
Jag hoppas att du har eller någon gång kan få tillbaka den när det gäller män.
 
Han tog ifrån mig min 30 årsdag. Det är jag lite pissed över. Men å andra sidan måste ju det innebära att jag fortfarande är 29. ;)

Ja, han försökte verkligen och han var nog nära att lyckas också. Men jag ville verkligen inte låta honom vinna. Och tänker som sagt inte låta honom göra det nu.

Nä, att ha en notering i brottsregistret för grov kvinnofridskränkning är inte direkt ett plus.
Du vi får fan i mig fira 70 i höst då;) för nån påstår att jag ska fylla 40 då så kan vi fira dig rejält så det så
 
Du vi får fan i mig fira 70 i höst då;) för nån påstår att jag ska fylla 40 då så kan vi fira dig rejält så det så

Funkar 100-årskalas? Jag kan hänga med på ett hörn. Det finns säkert någon mer som har någon födelsedag som aldrig blev firad så kan vi ha ett gigantiskt bukekalas. ;)
 
Jag har/hade rätt till mina åsikter och tankar och känslor alldeles oberoende av vad hans var och utan att bli bestraffad för det. Punkt.
När jag läste det här kom jag att tänka på den gamla tyska studentvisan "Die Gedanken sind frei"
Din tanke är fri (norsk översättning, hittade ingen svensk)
:heart
 
Fast det ser inte jag som skuld. Snarare tillit. Din tillit som Kuk-Aset missbrukade.
Att ha tillit är något fint.
Jag hoppas att du har eller någon gång kan få tillbaka den när det gäller män.
Det kan vara så. Att det är tilliten som blev skadad. Men han skadade den inte permanent. Jag vet att alla män inte är svin. Eller att inte ens majoriteten män är svin. Och skulle jag tvivla är det bara att titta på alla underbara fantastiska män i min närhet och se att så inte är fallet.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 168
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp