Jag skulle säga brukade inte missbrukade men ja, det gjorde han. Eller... det var faan på gränsen till missbruk egentligen. Kan jag se nu i efterhand.
Om det var narkotika så räknas "bruk" som missbruk.
Så det kan i så fall vara förklaringen till att man inte gjorde sinnesundersökning. Oavsett hur sinnessjuk han egentligen var.
 
Om det var narkotika så räknas "bruk" som missbruk.
Så det kan i så fall vara förklaringen till att man inte gjorde sinnesundersökning. Oavsett hur sinnessjuk han egentligen var.
Jo, jag vet det. Men tycker ändå att det är skillnad på bruk och missbruk..
 
:bump: Världens bästa Bumpo!!!
Du är starkast i världen bara så du vet, du har tagit dig genom det här och överlevt, nu kämpar du på annars får du med mig att göra.
Försöker lära mig nya buke och det tar tydligen lite tid, jag har blivit ett otekniskt pucko.
I alla fall...
Ilskan och vreden du känner är bra, ut med det, och mörda i tanken och tortera och gräv ner, det rensar och stärker. Tro mig jag har varit där och gjort det själv i fantasin, personen i fråga fick vad den förtjänade och det var så skönt att fantisera om alla hemskheter, det renar och man kan släppa lite eftersom.

Hör efter om det finns ett gym på sjukhuset, antar att det är i närheten eller i själva det du är, personalen brukar ha gym med utrustning, ibland kan det finnas sandsäck.
Be isf nån följa med dig och sen slår du skiten ur den. :D

Och som Mitra skriver, kontakta försäkringsbolaget och gör ett ärende av det hela, sen om ett år så ger du dom på moppo och kräver att få ersättning.
Jag hjälper dig, vill du fråga nåt om det så finns jag på telefon, Mitra har mitt nummer jag måste klura ut pm och alla funktiuoner här.
Jag finns på telefonen när som helst, precis som förr tösen, men be om numret från Mitra först. *ler fånigt*

Ärren är krigsskador som du kan bära med stolthet ett tag, de finns där och talar om för dig att du är starkare än rövskallen som gav dig dom. Massa kramar från mig och dreggliga pössar från knäppot på min avatar.
:heart
 
Jo, jag vet det. Men tycker ändå att det är skillnad på bruk och missbruk..
Svara bara om du vill: Tror du att det påverkade på något sätt om det var "bruk" eller missbruk?

On topic:
Jag tycker att du är jäkla beundransvärd. Så klarsynt och modig.
overcome-adversity-conceptual-plant-growing-in-crack_web.jpg
 
Svara bara om du vill: Tror du att det påverkade på något sätt om det var "bruk" eller missbruk?

On topic:
Jag tycker att du är jäkla beundransvärd. Så klarsynt och modig.
overcome-adversity-conceptual-plant-growing-in-crack_web.jpg
Nej, i det som skedde mig var det ingen skillnad på om det var bruk eller missbruk. Våldet var lika jävligt oavsett mängd mängd cannabis. Det var likadant under helt rena perioder.

Tack. Jag har någonstans landat i inskten att jag inte kommer att komma någonstans om jag inte är ärlig iaf emot mig själv om vad som hänt och hir jag känner runt det. Och alla ni här inne hjälper mig att reda i det totala kaoset.
 
Så oändligt glad att se dig på nätet igen, och man blir tårögd av alla vänliga själar här inne som stöttar och peppar.
Här av dig du, jag ska försöka kika in här när jag kan.
Pöss!!! :love:
Du är inte den ende som blir det. Buke och dess användare är fantastiska. Det ska jag absolut göra. Pöss på dig.
 
Nej, i det som skedde mig var det ingen skillnad på om det var bruk eller missbruk. Våldet var lika jävligt oavsett mängd mängd cannabis. Det var likadant under helt rena perioder.

Tack. Jag har någonstans landat i inskten att jag inte kommer att komma någonstans om jag inte är ärlig iaf emot mig själv om vad som hänt och hir jag känner runt det. Och alla ni här inne hjälper mig att reda i det totala kaoset.
@bumpo Jag tycker du har kommit jättelångt bara utifrån vad jag kan läsa i tråden.
Du har berättat i din takt vad du har varit utsatt för.
Med tiden har vi (jag) förstått att det du varit utsatt för var så mycket värre än man någonsin kunde tänka.
Jag tror att du vartefter du berättat mer här så närmar du dig själv i samma takt vad du varit utsatt för.
Det du gör är faktiskt bearbetning och det är ett jättejobb. :heart
Sånt blir man ju helt slut av!

Det är så svårt att tänka sig hur en människa kan vara så ond som Aset. :crazy:
Droger förklarar en liten del men långt ifrån allt. Det krävs nog att vara avtrubbad i viss mån som man blir av droger. Men ändå, hur kunde han? :cry:

En sak jag funderat på i efterhand; hur kunde vården, polisen släppa dig själv efter ett sånt här trauma? :confused:
I början av tråden framkom det ju inte HUR djävligt du har haft det så då tänkte jag inte på det.
Men tänker jag på det nu, efter alla vidriga detaljer, så känns det helt sjukt att du inte blev uppföljd, inlagd, what ever mm från psyk efter en sån här grej. :confused:
Jag tycker det är konstigt att man bara kan släppa hem dig, oavsett vad du sa själv.
I ett sånt läge vet man aldrig vad som är bäst för en själv.

Men det viktigaste är ändå att du får hjälp nu. :bow:
Det märks verkligen, bara här i tråden, att du bearbetar och kommer framåt med dig själv. :heart

Vad bra också att du kan få hjälp med dom synliga ärren.
Även om det kanske är det minsta problemet så är det ändå bra att möjligheten finns.
 
Nu ska jag flumma ut lite. Jag tror att det finns ett visst mått av somliga saker hos oss. Som portioneras ut så som vi normalt behöver det. Men när vi hamnar i extraordinära omständigheter måste vi använda 100 % av tilldelningen för att klara oss igenom. Och efter det är vi tomma. Vi använder upp all den... livsgnista? Geist? som finns. Vi behöver återhämta oss och hitta kraft att komma igen och öka upp "nivån" av livsgnista? geist?(eller vad vi nu kallar det).

Tiden mellan att vi faktiskt är trygga och sedan lyckats fylla upp förrådet igen, där tror jag det är oerhört tufft. Det går bara att leva på adrenalin så länge.
Nu ska jag inte öht relatera till bumpos situation- men för min del så är det väldigt sant! För precis så var det för mig.... Men jag behövde inte fly för mitt liv IRL men jag gick under ändå just för att mitt kapital som människa var förbrukat- för någon tog sig rätten att säga att man var sämre värd ? sedan om någon berövar en inte bara psykisk utan även fysisk fundering över det DET får mig att gå sönder:cry:
 
Nu ska jag inte öht relatera till bumpos situation- men för min del så är det väldigt sant! För precis så var det för mig.... Men jag behövde inte fly för mitt liv IRL men jag gick under ändå just för att mitt kapital som människa var förbrukat- för någon tog sig rätten att säga att man var sämre värd ? sedan om någon berövar en inte bara psykisk utan även fysisk fundering över det DET får mig att gå sönder:cry:
och med det sagt - att vad @bumpo gått igenom är nog helt obegripligt för flertalet ( tur är nog det ) och jag är himla glad över att hon packat upp väskan ( ;) ) och kan andas fritt - och de dagar det är tungt- så kom ihåg att du har många med dig !! Hela bukefalos är en enda stor antihistamin = står emot kvävningar pga ditten och datten :love::love::love:

:)
 
Jo, jag vet det. Men tycker ändå att det är skillnad på bruk och missbruk..

Man säger ofta att skillnaden mellan bruk och missbruk har väldigt lite med mängden av *valfri drog* att göra - utan vad som händer i individen som tar drogen när hen gör det... kram, älskling. Du vet att jag tänker på dig!
 
Har läst i tråden då och då, och nu har jag svårt att få din historia ur huvudet. Herregud vad för saker du har gått igenom... Har egentligen inget klokt att säga, men vill ändå klämma in ett litet extra "Heja dig, @bumpo !"
 
@bumpo Jag tycker du har kommit jättelångt bara utifrån vad jag kan läsa i tråden.
Du har berättat i din takt vad du har varit utsatt för.
Med tiden har vi (jag) förstått att det du varit utsatt för var så mycket värre än man någonsin kunde tänka.
Jag tror att du vartefter du berättat mer här så närmar du dig själv i samma takt vad du varit utsatt för.
Det du gör är faktiskt bearbetning och det är ett jättejobb. :heart
Sånt blir man ju helt slut av!

Det är så svårt att tänka sig hur en människa kan vara så ond som Aset. :crazy:
Droger förklarar en liten del men långt ifrån allt. Det krävs nog att vara avtrubbad i viss mån som man blir av droger. Men ändå, hur kunde han? :cry:

En sak jag funderat på i efterhand; hur kunde vården, polisen släppa dig själv efter ett sånt här trauma? :confused:
I början av tråden framkom det ju inte HUR djävligt du har haft det så då tänkte jag inte på det.
Men tänker jag på det nu, efter alla vidriga detaljer, så känns det helt sjukt att du inte blev uppföljd, inlagd, what ever mm från psyk efter en sån här grej. :confused:
Jag tycker det är konstigt att man bara kan släppa hem dig, oavsett vad du sa själv.
I ett sånt läge vet man aldrig vad som är bäst för en själv.

Men det viktigaste är ändå att du får hjälp nu. :bow:
Det märks verkligen, bara här i tråden, att du bearbetar och kommer framåt med dig själv. :heart

Vad bra också att du kan få hjälp med dom synliga ärren.
Även om det kanske är det minsta problemet så är det ändå bra att möjligheten finns.
Jag tycker ju inte att det är så sjukt. Eller rent förnuftigt vet jag att det är det. Men det var ju min vardag, mitt normala. Det var så normalt att örfilar och vanliga slag inte ens var fel utan snarare något jag välkomnade. Då var det rätt 'soft' ändå. Och hur sjukt är inte det? Att ha så grovt våld normaliserat att ett knytnävsslag är rätt soft.

Jag vet faktiskt inte hur vården tänker. Som jag sa så känns den rätt handfallen. Men ja. De gör så gott de kan antar jag.
 
Jag vet faktiskt inte hur vården tänker. Som jag sa så känns den rätt handfallen. Men ja. De gör så gott de kan antar jag.

Det här har jag funderat över många gånger. Att våldsoffret liksom glöms bort. Förövaren får genomgå det mesta, får vård, etc. Men offret..det lämnas lite åt sig själv. Får lösa det själv. Jag har aldrig kommit på något svar.
 
och med det sagt - att vad @bumpo gått igenom är nog helt obegripligt för flertalet ( tur är nog det ) och jag är himla glad över att hon packat upp väskan ( ;) ) och kan andas fritt - och de dagar det är tungt- så kom ihåg att du har många med dig !! Hela bukefalos är en enda stor antihistamin = står emot kvävningar pga ditten och datten :love::love::love:

:)
Jag vet att buke är med mig. Det vet även min läkare och kontaktperson på psyk. De gillar er. Och jag älskar er! :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 168
Senast: Amk
·
R
Kropp & Själ Vet inte vart jag ska börja, jag mår så fruktansvärt dåligt. Hela livet är upp och ner och jag vill bara gråta och skrika allt jag kan...
Svar
16
· Visningar
2 121
Senast: Raderad medlem 131045
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp