@bumpo Jag tycker du har kommit jättelångt bara utifrån vad jag kan läsa i tråden.
Du har berättat i din takt vad du har varit utsatt för.
Med tiden har vi (jag) förstått att det du varit utsatt för var så mycket värre än man någonsin kunde tänka.
Jag tror att du vartefter du berättat mer här så närmar du dig själv i samma takt vad du varit utsatt för.
Det du gör är faktiskt bearbetning och det är ett jättejobb.
Sånt blir man ju helt slut av!
Det är så svårt att tänka sig hur en människa kan vara så ond som Aset.
Droger förklarar en liten del men långt ifrån allt. Det krävs nog att vara avtrubbad i viss mån som man blir av droger. Men ändå, hur kunde han?
En sak jag funderat på i efterhand; hur kunde vården, polisen släppa dig själv efter ett sånt här trauma?
I början av tråden framkom det ju inte HUR djävligt du har haft det så då tänkte jag inte på det.
Men tänker jag på det nu, efter alla vidriga detaljer, så känns det helt sjukt att du inte blev uppföljd, inlagd, what ever mm från psyk efter en sån här grej.
Jag tycker det är konstigt att man bara kan släppa hem dig, oavsett vad du sa själv.
I ett sånt läge vet man aldrig vad som är bäst för en själv.
Men det viktigaste är ändå att du får hjälp nu.
Det märks verkligen, bara här i tråden, att du bearbetar och kommer framåt med dig själv.
Vad bra också att du kan få hjälp med dom synliga ärren.
Även om det kanske är det minsta problemet så är det ändå bra att möjligheten finns.