HjÄlp, Nu!!

Sv: HjÄlp, Nu!!

Skönt att operationen gått bra jag fortsätter att hålla tummarna för att det ska förtsätta gå bra! Ja Aramis har varit mycket riden men inte på dom två sista åren pga ålder och ömma ben men iövrigt är han en riktig buse som älskar att retas med dom ändra hästarna han delar hage med:D

*Kl*

Tack allihopa!:love:

De ringde idag vid 4-tiden. Hon mår bra under omständigheterna. Såret har inte svullnat eller varat, så det är bra! De ska ta bort stygnen redan imorgon.
Nu har hon munkorg på sig. Hon får inte äta något alls.

De hade tydligen även sagt att hon var en dam med humör:D Lilla gumman:)

De ringer ju imorgon också, så vi får se hur det går!

Vad skönt att höra, hoppas det fortsätter åt rätt håll:)

Har följt tråden (tyst) & hoppas allt går bra. Fortsätt att uppdatera oss. Skickar dej mycke styrka & energi att klara av detta.

Har läst hela tråden nu och "shit" vad jobbigt ni har haft det.
Hoppas att det blir bra med lillan, håller tummarna för er och skickar massor med kramar!

Ååå, tack vad ni är snälla allihopa!

Ja, det har verkligen varit jobbigt det här. Och ännu är det inte över. Säkert inte på långa vägar.

Jag vet inte om de ringt idag. Kom precis hem, så jag ska fråga mamma!

Så, nu har jag frågat:

Något som jag aldrig fattade var att de tydligen har opererat utifrån! Vi trodde de hade opererat inifrån. Men de hade tagit bort fickor och ärrbildning utifrån alltså.
Men de hade tittat inne i matstrupen idag, och slemhinnorna var inte irriterade.
Men däremot så hade tydligen muskulaturen försämrats. Måste ju vara den som knådar maten neråt va?
Annars hade de inte sagt mycket mer. Hon har fortfarande munkorg och får inte äta något förrän imorgon.

Usch, så skönt att hon är där nere! Jag hade aldrig klarat av att se henne nu.

Avlägger såklart rapport imorgon igen, efter de ringt!:)

Skönt att det ser ljust ut för er nu iaf! Det verkade ju som ni skulle få ta bort henne ett tag..
Men musklerna i strupen måste väl kunna jobbas upp? Det måste ju vara likadant när de är små tycker man. Fast då diar dom iofs så det blir ju rinnande. Men ändå... Alla muskler går ju att förbättra, hon var dessutom bara två år väl? Då läker allt ju dessutom mkt fortare än om det hade varit en äldre häst.

Fortsatt lycka till!!!

Delvis *KL*

Hejhej!

Nu har de ringt idag igen.

De hade försökt att ge henne uppblött mat idag, som hade varit som en soppa. Men nähe, det ville hon inte ha. Nej, hon skulle ha vanligt hederligt hö:D

Så det fick hon små, små tuggor av, lite i sänder. Och det verkade ha gått bra:banana:

Men de skulle ha henne kvar över helgen. Så får vi se. Vi skulle ringa imorgon på morgonen och kolla läget. Hoppas det utvecklas till det bästa!

Det var inte mycket de sade idag. Bara att de hade fortsatt att ge henne uppblött hö, i små, små portioner. Och det går fortfarande bra.

Imorgon skulle de gå ner och kolla om muskulaturen i matstrupen hade blivit starkare. (eller om det var på måndag?...hmm)
Så det är väl det som är nästa sak de måste kolla upp så det fungerar som det ska. Hoppas!

Så det blir ju att hon får stanna över helgen också! $$$$:eek:

Hoppas hon blir bra ganska snart så vi kan få ta hem henne.

Liknande trådar

Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 584
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 335
Senast: Kiwifrukt
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 540
Senast: Efwa
·
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 947
Senast: Phadrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka