hjälp någon..

bollen__

Trådstartare
Vet inte om ni kan hjälpa mig men..
Min pålle är valack nu, men jag vet att han fått 2-3 st föl innan han blev kastrerad.
Han var ju inte godkänd men jag skulle så gärna vilja veta var de finns!
Någon som har tips på hur man får tag på sånt?
Vet bara ägaren innan oss och hon visste inte vars de var..
hans stam är:
bratin-mecca-marocco
undrar om det finns någon möjlighet att hitta dem?! Nån som vet?

Sv: hjälp någon..

Kontakat den som ägde honom då.

Låter som Agneta Sjögren, hon hade Bratin på station i början av 80-talet, och ägde Marocco.

Om du har tur så kan avkommorna finnas registrerade hos ASVH. Har du hans reg. nr. eller mammans stamboksnummer, så blir det lättare för dem. De har ett urdåligt databassystem nämligen.

Åsa

Jo men alltså han är inte uppfödd av henne, så mycket vet jag iaf.. men ska kolla om jag kan få fram adress till uppfödaren..

Mammas nummer har jag nog, och eftersom jag har papprena på honom visst finns hans reg. nr då?

Kunde inte låta bli att kika i stamboken och där fann jag en Mecca 14272 stofam 10 fux bläs vtul vtbff 155 cm e. Marocco 555 f. 1978 hos Agneta Sjögren. Meccas första föl är e. Bratin, en hingst f. 1983 skm, reg. nr. 04-83-1952. Meccas andra ägare hade Mecca tom 1984 så att det kanske är hos henne han är född. Vill du ha hennes namn och adress får du maila asn@algonet.se

Åsa

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka