Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej.. Jag har en Fransk vädur på två år. Han är på tok för smal
Jag har bara haft han i ca. två veckor. Jag har fått honom gratis från min kusin som hade honom i ca. 3-4 månader.
Han var smal redan när han kom till mig, men det är inte så konstigt, för han har nämligen haft loppor, så pälsen byter han oxå..
Han får gräs, 1-2 morötter, 2 salladsblad, lite päron, och gurka 2 ggr/dag, han får också ca. 2½dl pellets, fri tillgång till hö(självklart) och vatten (också självklart).
I pelletsen så får han solrodfrön också, och det är väl ca. 1/8 dl varje dag.
Hur ska jag få honom tjockare?
Sen har jag en till fråga.
Han står på hö med spån under(han har en kattlåda som han kissar i, men ibland hamnar det utanför). Är det bra att han står på hö?
BEHÖVER H
Hej min grane hade en kanin men när dom flyttade lämnade dom den kvar
Jag bestämde mig att ta hand om den men den var jätte smal och orkade nästan inte stå börjat mata men är orolig att den ska dö vad ska jag göra
En kanin ska först och främst ha tillgång till bra hö, kolla med någon bonde eller hästägare om de har höanalys på ett hö med högt proteinvärde. Det är A-O. Sen kan man ge den lucern i stråform, fri tillgång. Sen vet jag inte om jag vågat gett fri tillgång på pellets med risken att kaninen inte äter hö, men en bra pellets t.ex. Selective eller Cuni Complete är att rekommenera. Sen kan man också ge solrosfrön om den ska gå upp i vikt. Lycka till!Hej min grane hade en kanin men när dom flyttade lämnade dom den kvar
Jag bestämde mig att ta hand om den men den var jätte smal och orkade nästan inte stå börjat mata men är orolig att den ska dö vad ska jag göra