Hjälp! Min fågel sjuk!?

Sv: Hjälp! Min fågel sjuk!?

Ta den vanliga fröblandningen bara och lägg i blöt, så att det blir groddar. Tar inte så lång tid, max ett dygn. Byt vatten ett par gånger, och skölj innan du ger dem. När det har blivit små groddar på dem är de klara. Jättebra vitamintillskott, och fåglarna gillar det!

Ta den vanliga fröblandningen bara och lägg i blöt, så att det blir groddar. Tar inte så lång tid, max ett dygn. Byt vatten ett par gånger, och skölj innan du ger dem. När det har blivit små groddar på dem är de klara. Jättebra vitamintillskott, och fåglarna gillar det!

tack för tipsen :bow:

Lilla fröken och den nya sitter o myser tätt ihop när det är vilodags eller natt.
Snart dags att släppa in dem i stora buren tror jag. . . Men jag är lite orolig över om de håller ihop även där, men jag håller tummarna :)

Håller också tummarna för att det ska gå bra med dem och skulle gärna vilja se fler bilder på fåglarna! :)

Släppte in dem till stora buren idag. de funderade ett tag och verkade vilsna, ska bli intressant att se hur allihopa sätter sig o sover senare :)

uppdatering.
oroligt i fågelburen :( inte bra alls.
jag vill ha lugna harmoniska fåglar.
Kan vara så att det blev för många i stora buren nu.

så just nu har jag några förslag på hur jag ska göra.
1. flytta över paret till den lilla buren igen. Får väl börja leta efter en större bur till dem.
2. Försöka bygga om stora buren så den blir större. Hur nu det ska gå till för att det ska bli snyggt. . .
3. Sälja ett eller två par med fåglar. . .

har inte bestämt mig för något ännu. Någon som har funderingar/förslag att ge mig?

Jag har otroligt svårt för att lämna ifrån mig djur. Är så rädd att de hamnar hos folk som inte kan det här med att se till att djur mår bra. Jag skulle må fruktansvärt dåligt om något av mina djur hamnade hos någon som inte bryr sig.

jag gör en ny tråd där jag lägger förslag på ombyggnationen. gå gärna dit och ge råd och tips!! :bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 034
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 624
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 218
Senast: Migo
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 990
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17