Sv: Hjälp min dotter äter inte!!
Igår testade vi som sagt med att ge henne välling innan dagis. Till frukost på dagis blev det mjölk, till lunch blev det oxå mjölk, och till mellanmål MJÖLK!
. När hon kommer hem vill hon ha yoghurt, men jag säger nej, hon börjar gråta och jag känner hur det hugger i hjärtat, men neej jag ska inte ge mig. Nu måste jag försöka med detta och se om det hjälper.
När vi ska äta middag har jag gjort ris och kassler med currysås. Lägger upp lite ris på hennes tallrik och ställer fram ketchup för att se om det hjälper. Nej, hon ska inte äta, häller endast på lite ketchup på riset men rör inte maten. Jag vill ha potatismos säger hon, nej nu har vi denna maten säger jag. Hon börjar gråta och jag börjar vekna
Nej men så får jag nya krafter, hon ska få bli hungrig och förhoppningsvis bli sugen på "riktig" mat.
Efter en timme tar hon grytan med currysås och sätter sig och SMAKAR PÅ DEN!!
, gott säger hon, sedan smakar hon på lätt och lagom med en sked. Lite äckligt jag vet men hon ville ju smaka i alla fall. Även om det är flytande saker så har hon ju visat att hon vill försöka att smaka på nåt annat än välling, fil och yoghurt.
Idag ska jag göra kycklingsoppa, och inte ge henne några bitar att tugga. :smirk:
ha det gott!!