Behandlingsmetoden skiljer sig nog lander emellan och sa gar ju "tekniken" framat, mina barn borjade behandlas for fem ar sedan och mycket hinner ju handa under tiden.
Mina var valdigt sma nar de foddes sa var tvungna att vaxa till sig lite innan de fick sina gips. Och behovde 8-9 gips innan de kunde opereras om jag minns ratt. Men skorna 24/7 var INTE roligt, sarskilt inte de forsta tre veckorna. Mina larde sig att sitta, krypa och sta under den perioden sa det hindrar inte utvecklingen iaf
Bada tva larde sig ga nagra dagar efter ettarsdagen.
Min ena dotter grumlade alltid nar man satte pa skorna pa kvallarna men sen sov hon hela natten (mer eller mindre). Den andra dottern hade oftast inga problem med att fa pa sig skorna men hon sov URdaligt och vi spenderade manga manga vaknatter med henne. 5hr/natt med skor pa var nog ungefar medel for henne och det ar meningen att det skall vara 12!! Typiskt nog var det hon som skrevs ut pa sin 4-arsdag, hon har 2 storlekar skillnad pa sina fotter men annars inga som helst men av det hela. Den andra, som allt som oftast sov 12hr/natt med skorna forutom sista 4 manaderna innan 4-arsdagen nar vi fick verkliga problem, ar den som fortfarande inte ar bra och behover fortsatt behandling. Men som sagt framst pga overrorlighet. Livet ar inte rattvist
Sorry TS for tradkap