Kan berätta att det går alldeles utmärkt att spela dataspel som 40+are. Ålder har inget med vilket nöje det faktiskt ger.
Normen kanske är att "sakta ned tempot" o planera för barn-volvo-villa..men långt ifrån alla är ens intresserade av den normen.
Min personliga åsikt i ämnet är att människor är sociala varelser o du kan påverka en människa så pass mkt genom dina handlingar att personen blir sjuk. Så absolut att du kan få igenom ett destruktivt beteende hos din part genom ditt agerande. Finns massor att läsa inom socialpsykologin om ämnet.
TS, utöver vad "alla andra" redan har sagt o tyckt. Jag kan ha missat, hur gammalt är förhållandet? O sedan är jag fundersam över hur hans o din uppväxt ser ut. Våra habitus spelar en stor roll i hur vi agerar.
Åh jag vill verkligen inte det där. Jag vill (och det säger jag till honom igen och igen) att han ska må bra OCH att jag ska må bra. Jag har frågat honom flertalet gånger vad han vill och om han verkligen vill ha barn och familjeliv och JA har han hävdat, han har bara inte haft ro till det förut. Jag har inte fördömt hans dataspelande mer än när vi hade ett riktigt bråk för några veckor sedan (andra i vårt förhållande) då han kallade mig barnslig. Då sa jag faktiskt, fel eller ej, att jag tyckte det var ganska barnsligt att sitta och spela dataspel hela dagarna stället för att ta hand om hemmet (jag har likso stått och lagat mat, fixat och donat vid flera tillfällen, sagt att maten är klar om 20 minuter, "jaadå" säger han glatt och efter 20 minuter har han minst en kvart kvar innan han kan komma ifrån, maten kallnar och jag känner mig som en tonårsmorsa som tjatar). Annars har jag tyckt att det varit kul att han haft en hobby. Han har varit total spelnörd i yngre år (spenderade flera år med att stänga in sig, röka gräs och spela dataspel enligt egen utsago) men tills för några månader sedan var det inget överdrivet.
Förhållandet är 2 år gammalt, lite mer. Det var liksom PANG kärlek direkt för oss, det tog ett par veckor och sen var vi fast. Båda har svårt att bli kära. Vi går omkring med fjärilar rätt ofta fortfarande, förutom de här dusterna då. Han har haft en väldigt stökig uppväxt utan mkt stöd där han fått klara sig mkt själv och varit väldigt strulig, och jag har haft det otryggt på andra vis, jag fick bli vuxen väldigt fort.