Sv: Hjälp med sadel (passar den)
Helst av allt så vill jag ha en sadel som passar på min häst vare sig jag måste köpa en ny eller om han växer i den här. Skulle helst sälja och köpa en anna lite nättare MEN det är lite svårt att sälja den här då det är en Höökssadel... och jag vill inte gå ner alltför mycket i pris för då får jag inget att köpa en ny för. Den kostar 5500 ny och jag skulle vilja ha 4000 för den.
Själv har jag knappt använt den då jag köpte den på impuls (handlar ofta på impuls...) förra året då han var två och tänkte att den skulle passa när han växt klart. Visste inte då att det var en Höökssadel förrän jag sagt ja till att köpa den, den var i princip ny då och jag har inte heller använt den mer än vid longering ett par gånger så den är ju fortfarande nästan ny. Kanske ska jag gå ner ännu mer i pris och sen spara ett år och köpa en då..? Vet ju inte ens om jag ska rida western, ville det förut då min kompis hade sin häst kvar (som hon red western på) men hon blev tvungen att sälja.
Fast jag gillar sadeln, tycker den är snygg och den är skön att sitta i. Men självklart vill jag helst ha en sadel som passar hästen perfekt!