M
monster
Nu är jag redo att skaffa hund! Det passar bra i mitt liv nu, ser fram emot att spendera många år framåt och mitt enda problem är att jag inte har någon som helst aning om vilken ras jag ska ha (helt lost är jag kanske inte, men behöver lite hjälp!).
Mina krav är:
... En mellanstor ras (Kanske någonstans mellan 40-60 cm i mankhöjd). Jag är själv en ganska liten person, både på höjden och bredden och vill gärna ha en hund jag känner mig trygg med att gå ut på kvällarna ensam.
... I allmänhet frisk ras utan större hälsoproblem.
... Korthårig
... En hund som inte kräver allt för mycket. Jag vill ut och gå långa promenader varje dag och kanske lite lydnad, möjligtvis lite agility och kanske prova på spår. Men jag vill inte ha en arbetande brukshund!
Någon som har förslag?
Mina krav är:
... En mellanstor ras (Kanske någonstans mellan 40-60 cm i mankhöjd). Jag är själv en ganska liten person, både på höjden och bredden och vill gärna ha en hund jag känner mig trygg med att gå ut på kvällarna ensam.
... I allmänhet frisk ras utan större hälsoproblem.
... Korthårig
... En hund som inte kräver allt för mycket. Jag vill ut och gå långa promenader varje dag och kanske lite lydnad, möjligtvis lite agility och kanske prova på spår. Men jag vill inte ha en arbetande brukshund!
Någon som har förslag?