Hjälp med mystiskt ljud

Sv: Hjälp med mystiskt ljud

Rymdvarelser eller demon, helt klart.
Ring "Det okända" :rofl:

Eller så kan det vara någon form av ventil som spökar.
Har ni någon skorsten eller murstock i närheten?
Eftersom det är väggen till badrummet kan det finnas både ventilation och rör som låter :)

Bor du i villa eller lägenhet?
Vilken typ av uppvärmning har ni?
Låter det så där hela tiden eller ibland? Men jämna intervall eller random?

Lägenhet. Vad det är för uppvärmning har jag ingen aning om. Det låter oavbrutet, mer eller mindre. Då och då kan det tystna men det låter mest jämt.

Vi har felanmält det nu i alla fall, så får vi se om det går att lösa. Mystiskt värre!

På ett ställe jag bodde tidigare brukade jag höra som ett lite hackande ljud (om jag minns rätt, det var några år sedan). Det visade sig senare att det var en torr packning i en motor till ventilationen (typ) som stod på vinden ovanför min lägenhet. Har inte lyssnat på ljudfilen men tänker utifrån vad du skriver att det kan vara något med ventilationen, och att det förmodligen går att åtgärda.

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 480
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 621
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 113
Senast: Blyger
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 395
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar