Hjälp med ljud på iphone

Jag inbillar mig att jag är en hyfsat teknisk person MEN TYDLIGEN INTE!! :rage: :rage:

Jag vill höra när jag får sms eller när någon ringer men vill slippa ljud från mail, facebook, instagram etc. Och det verkar omöjligt! Det som stör mest är facebook eftersom folk uppdaterar i grupper och skriver på gruppchattar hela tiden. Men jag hittar ingenstans där jag kan stänga av ljudet till messengerappen? Tror jag lyckats stänga av ljudet till facebook-appen i alla fall men messenger plingar glatt på. :meh:

Jag håller på att bli galen på det här. Måste ha igång ljud för sms och ringsignal men vill inte bli störd av facebook hela tiden när jag pluggar.

Help bitte.

Tror att det ska fungera att gå in under "notiser" och sedan ändra inställningarna som du vill ha dem för varje app?

Ett alternativ som jag kör ibland är "stör ej" fast jag tillåter samtal från alla. Dvs när jag bara vill ha iPhonen som telefon och slippa notiser från allt annat (men det inkluderar då sms).

Tror att det ska fungera att gå in under "notiser" och sedan ändra inställningarna som du vill ha dem för varje app?

Ett alternativ som jag kör ibland är "stör ej" fast jag tillåter samtal från alla. Dvs när jag bara vill ha iPhonen som telefon och slippa notiser från allt annat (men det inkluderar då sms).

Ja jag gjorde det för facebook men hittade ingenting för messenger. Har försökt ändra notiserna men funkade inte.

Jaa just stör ej är jättesmidigt, det brukar jag också ha. Men problemet var nu att jag vill ha sms (från jobbet) men inte allt annat plingande.

Men! Tydligen så kan man gå in på messengerappen, trycka på sin lilla bild längst upp i vänstra hörnet och sen välja Aviseringar -> Stör ej. Då blockeras alla konversationer. :D

Problemet löst! Dags att återgå till plugget. :cool:

Ja jag gjorde det för facebook men hittade ingenting för messenger. Har försökt ändra notiserna men funkade inte.

Jaa just stör ej är jättesmidigt, det brukar jag också ha. Men problemet var nu att jag vill ha sms (från jobbet) men inte allt annat plingande.

Men! Tydligen så kan man gå in på messengerappen, trycka på sin lilla bild längst upp i vänstra hörnet och sen välja Aviseringar -> Stör ej. Då blockeras alla konversationer. :D

Problemet löst! Dags att återgå till plugget. :cool:

Just messenger har jag också haft svårt att få tyst på, jag ska prova ditt tips!

Jag kan ett alternativt sätt att slippa plingterrorn från gruppchatten: man skriver "Nu lämnar jag konversationen, det är lite mycket plingande" så kommer 12 messerschmittar farande med MEN STÄNG AV AVISERINGAR FÖR DEN HÄR GRUPPEN.

Har jag hört.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
294
Senast: Gramse
·
Kultur Jag försöker komma på namnet på en amerikansk skådespelare, men det kommer inte fram. Han var mest aktiv skulle gissa 90-talet...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: AbCdE
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 140
Senast: KesoNeso
·
Hemmet Jag och en vän var ute och promenad tidigare i veckan och vi kom in på ämnet städning. Hon säger då att hon upplever att äldre...
2
Svar
22
· Visningar
1 704
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar