Äldre Chromecast som helt plötsligt inte funkar?

Som jag förstår det har Google erkänt att det finns problem och arbetar på att lösa dem då det berör många användare över hela världen.
De har tidigare sagt att de kommer sluta sälja chromecast, jag har dock inte sett något om när de skulle sluta stödja de redan sålda.

Så en viss lugn väntan kan kanske vara lämpligt, om det inte är panik.

Jag har en gammal LG smart-tv som går att casta till utan chromecast, även om det är väldigt ovanligt att jag castar numera.

Som jag förstår det har Google erkänt att det finns problem och arbetar på att lösa dem då det berör många användare över hela världen.
De har tidigare sagt att de kommer sluta sälja chromecast, jag har dock inte sett något om när de skulle sluta stödja de redan sålda.

Så en viss lugn väntan kan kanske vara lämpligt, om det inte är panik.

Jag har en gammal LG smart-tv som går att casta till utan chromecast, även om det är väldigt ovanligt att jag castar numera.
Generation 1 slutade de uppdatera 2023, efter vad jag har förstått. Men de fungerar fortfarande. Jag kommer definitivt att avvakta några dagar till och hoppas på att google hittar en lösning på problemet med generation 2 :) !

Råkade se denna tråden när vi höll på och försökte få kontakt med våran 😫. Störigt. Men vi har "vanliga" kanaler ändå och streama får vi väl göra på små skärmar sålänge...

En lokal elbutik har gått ut med att det är ett certifikat som gått ut och därför fungerar de inte längre - "dags att köpa ny!". Men det kan ju vara marknadsföring från deras sida.

En lokal elbutik har gått ut med att det är ett certifikat som gått ut och därför fungerar de inte längre - "dags att köpa ny!". Men det kan ju vara marknadsföring från deras sida.
Google säger ju att de arbetar på en lösning, jag tänker tro på det tills jag hör nåt annat. Ska dock få låna en nyare variant så länge, gud så bortskämd man blivit med att kunna kolla på program precis när man vill och inte passa en viss tid det sänds.

Ja, det är - enligt google - ett certifikat som har gått ut. Men de säger också att de jobbar på att försöka lösa problemet, inte att det är dags att slänga ut chromecasten!

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Från en dag till en annan slutade mobila data att fungera på min telefon. Är det någon som har varit med om det (och kunde lösa...
Svar
5
· Visningar
618
Senast: majola
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 731
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka