Äldre Chromecast som helt plötsligt inte funkar?

Jag rekommenderar verkligen en smart-tv, så otroligt mycket smidigare att bara välja app direkt i tvn och slippa hålla på och pilla med telefon.

Så länge tv:n inte plötsligt blivit dum och tappat bort nätverket eller nollställt alla inloggningsuppgifter 😅

Jag har en ny smart tv men kör hellre via Chromecast.

(Men det spökar generellt här med alla smarta produkter att de plötsligt försvinner från nätverket - måste bo i ett currkors eller något)

Jag tror inte problemet ligger hos användarna. Min funkade fin-fint fram till kvällen igår. Jag har bara ett nätverk så det skulle ju vara bra märkligt om chromecasten helt plötsligt låg på något annat.
Det kan tappa sitt nätverk.
Då kan man vara tvungen att installera om den.
Den hittar inte hem.

Så länge tv:n inte plötsligt blivit dum och tappat bort nätverket eller nollställt alla inloggningsuppgifter 😅

Jag har en ny smart tv men kör hellre via Chromecast.

(Men det spökar generellt här med alla smarta produkter att de plötsligt försvinner från nätverket - måste bo i ett currkors eller något)

Haha, spännande 😆
Min har fungerat klockrent de fyra åren jag bott här, den är smart och snäll ❤️

Haha, spännande 😆
Min har fungerat klockrent de fyra åren jag bott här, den är smart och snäll ❤️
Jag tror inte det är tv:n det är fel på utan något som stör. Google Home, smarta glödlampor, smarta timers mm spökar också. Tar särbon hem dem.till sig fungerar de perfekt. Tar han hit sina perfekt fungerande grejer börjar de spöka

Jag rekommenderar verkligen en smart-tv, så otroligt mycket smidigare att bara välja app direkt i tvn och slippa hålla på och pilla med telefon.
Det är så oerhört trist att behöva störa förra programmet på TV medan man letar nästa program.
Med Chromecast så kan man leta på telefonen medan andra kan titta ostört på TVn.

Det är så oerhört trist att behöva störa förra programmet på TV medan man letar nästa program.
Med Chromecast så kan man leta på telefonen medan andra kan titta ostört på TVn.

Det har jag aldrig känt något behov av.
Men om jag skulle göra det är det ju inget som hindrar att jag kollar vad jag vill se på mobilen.

Min Chromecast slutade också att fungera igår! Händer ingenting när jag trycker på att ansluta till "vardagsrum". Hoppas verkligen dem får igång det igen!!!

Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det inget när jag klickar på att jag vill Casta till familjerum. Rutan bara försvinner igen. Jag har startat om Chromecasten. Startat om telefonen. Startat om routern. Ingen skillnad. Från datorn kan jag högerklicka och få upp casta, men när jag testar t.ex. youtube söker den först efter enheter utan att hitta något, för att sedan hitta Familjerum men då med något mysko meddelande att det bara går att casta från vissa siter... Det ser helt normalt ut på TVn med temperatur, klocka och Google i nedre högra hörnet. Men jag kan alltså inte ansluta. Någon som har tips??? Något mer jag kan testa?
Kollega på jobbet rapporterade nyss på lunchen att Chromecasten slutat funka igår. Epidemi.

Jag behöver min chromecast i 2,5 månad till så den får gärna fortsätta fungera. Tänker fasen inte köpa en smart-tv för den lilla perioden. :cautious:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Från en dag till en annan slutade mobila data att fungera på min telefon. Är det någon som har varit med om det (och kunde lösa...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: majola
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka