Äldre Chromecast som helt plötsligt inte funkar?

Jag har tittat på detta men det är svårt då få alternativ är en så smidig lösning som en dongel. Många är större lådor med en massa extra skräp installerat så då både tar plats, är mindre flyttbara och kostar ohyggligt mycket mer. Så även chromecastens efterträdare.

Och nej, för mig är det inte heller görbart eller önskvärt att köpa ny tv med appar installerade.
Jag tror jag har en smarttv, men jag vill gärna streama! För mig är det så mycket smidigare

Vår extremt ålderstigna TV och Chromecast fungerar fint.
Prova att ändra inställningarna kring rättigheter.
Vi har vår öppen för att gå runt en del problem.

Kontrollera också att de ligger på samma nätverk.
Annars så går det inte.

När den gamla chromecasten upphör att fungera - förhoppningsvis inte nu - vad tänker ni andra som streamar använda istället? Jag känner mig ytterst förvirrad.
Väldigt osugen på smartTV eller ngt sådant (vi kanske har en, vet inte, men om det är så så ignoreras det), tycker TV med box är drygt nog. Man kanske får ta upp en gammal padda och ha på soffbordet?

Jag som bor i ett fs com hem-hus har ju typ 10 tv-kanaler gratis med antennsladd. Chromecast har varit det perfekta tillägget till det. Är oerhört osugen på alternativ med en massa kanaler, vill bara ha det här enkla ju!

Testade precis att casta igen. Men nej, det händer ingenting. Varför känns det alltid som ett berg att bestiga när det tekniska inte bara fungerar som det ska:banghead: :(

Hittade min första chromecast och den gick att få igång, men är lite långsam, och jag tror att jag bytte ut den för att den blev varm. Jag hoppas den klarar sig till google skrämt liv i den nyare.

Annars så går det inte.
Jag tror inte problemet ligger hos användarna. Min funkade fin-fint fram till kvällen igår. Jag har bara ett nätverk så det skulle ju vara bra märkligt om chromecasten helt plötsligt låg på något annat.

Annars så går det int
Det är ett globalt projekt som ligger hos Google och rör andra generationens chromecast. Så det lär bara vara att vänta för de drabbade
Jag som bor i ett fs com hem-hus har ju typ 10 tv-kanaler gratis med antennsladd. Chromecast har varit det perfekta tillägget till det. Är oerhört osugen på alternativ med en massa kanaler, vill bara ha det här enkla ju!
Har du en smart tv kan du ju göra det du kan på mobilen direkt från tv:n, dvs du kan streama direkt till tv n istället för gå omvägen runt mobilen. Och behöver då ingen chromecast eller betala för kanaler

Jag tycker det är knöligare och envisas därför med chromecast trots att jag har en ny smart tv. Men om/när chromecasten dör får det bli TVn. Har dom du ett basutbud via antennsladd men streamar mest och vill inte ha fler kanaler.

Har du en smart tv kan du ju göra det du kan på mobilen direkt från tv:n, dvs du kan streama direkt till tv n istället för gå omvägen runt mobilen. Och behöver då ingen chromecast eller betala för kanaler
Min tv slutade också funka igår, kan se Youtube men inget annat, netflix funkar inte.

Har en äldre smarttv, från 2017, så den är inte så smart. Den har Netflix inbyggt men har slutat använda det för ljud och bild blir alltid osynkat. Så finns ingen ersättning för enkel chromecast är det ju något dyrt alternativ som gäller 🤷‍♀️

Jag rekommenderar verkligen en smart-tv, så otroligt mycket smidigare att bara välja app direkt i tvn och slippa hålla på och pilla med telefon.

Jag har smart-tv och använder alltid chromecast ändå för jag tycker det är smidigare 😅

Hur kan det vara smidigare?
Jag har ju ofta min telefon i ett annat rum 😆
Sätter på min tv, alla appar kommer upp och väljer den jag ska titta på.
Kan inte bli smidigare 😁

Tycker det är enklare att klicka fram det jag ska se på mobilen. Har min gamla mobil liggande på soffbordet jämt, den är fjärrkontroll.

Jag gillar när saker är på stor skärm 😁
Ska jag se en film vill jag inte bli distraherad av min mobil så då är den i köket.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Från en dag till en annan slutade mobila data att fungera på min telefon. Är det någon som har varit med om det (och kunde lösa...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: majola
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka