Äldre Chromecast som helt plötsligt inte funkar?

Du streamar inte, utan allt ligger i tvn. Som en smart tv.
Så man behöver ju inte ha en annan enhet att streama från. Det är väl typ enda fördelen :D

Tror den kostade ca 1500. Mycket pengar men var det enda alternativet vi hittade som fungerar till vår gamla tv..
Hur gammal är gammal? Min TV är 7-8 gammal, fast det känns inte speciellt gammalt.

Kollade nyss och min urgamla chromecast fungerade det med. Phew. (Tv:n är rätt ny och smart, men den brukar tycka den tappat bort wifi så är enklare använda Chromecast)

Jag funderade först om det var något tokigt med telefonen. Men sedan kollade jag ju att försöka casta från datorn och det funkar inte heller. Så det känns ju som något har blivit fel med chromecasten.... Men vad???

Verkar vara globalt

1000011412.webp

Jag kan inte kolla på netflix via tvn heller, det har ju inte med chromecast att göra? Står "det gick inte att ansluta till netflix" :confused:

Men Youtube funkar på tvn.

Jag hade enorma problem med min Mibox (en liten android-dosa, har den till Netflix och Svtplay) igår, men åtskilliga omstarter senare fick jag den att fungera normalt igen, tror den uppdaterade sig en sväng.

Det kanske är något vajsing med Android-produkter i allmänhet?

Källa Aftonbladet

Flera användare har larmat om problem med att streama från Googles Chromecast på sajten Downdetector.
Det ska framförallt röra kunder med Chromecast (generation 2)

Oh, wow, så det ÄR (var?) ett större problem!! Jag har inte testat om problemet är löst nu på morgonen, men det känns som om jag kan sitta lite lugnare i båten... :) Undrar om det är en "generation 2" som jag har? Hur vet man det? Jag hade till och med lådan ute igår med instruktionerna hur man ominstallerar, men minns inte att jag såg någon information om vilken modell det var.

Testade precis och den funkar fortfarande inte :meh:. Intressant att någon i länkarna ovan beskrev problemet PRECIS som jag upplever det, dvs att allt ser helt normalt ut på TVn med klockan, Google, osv i hörnet men att det inte går att ansluta mobilen till chromecasten.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 652
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Från en dag till en annan slutade mobila data att fungera på min telefon. Är det någon som har varit med om det (och kunde lösa...
Svar
5
· Visningar
616
Senast: majola
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka