Hjälp med låt (enkelt!)

Texaz

Trådstartare
Har helt fastnat...

Elton Johns sång på prinsessan Dianas begravning? Finns den på någon skiva? Visst är det en omskrivning av Candle in the wind???

Sv: Hjälp med låt (enkelt!)

Jo men texten är ju lite annan....

Skulle vilja ha just DEN versionen:o Finns den ens på skiva?

Jaha! Är den?
Men kolla vilka album han släppt efter dianas död.
Den finns ju säkert med på något?

Enligt youtube heter den väl "Goodbye England's rose/Candle in the wind". Antar att den borde gå att hitta inspelad någonstans?

Wikipedia säger:

"Candle in the Wind 1997" is a re-written and re-recorded version of Elton John's own 1973 hit "Candle in the Wind" that was released as a tribute single to the late Diana, Princess of Wales. In many countries it was pressed a double A-side with "Something About the Way You Look Tonight". It was produced by Sir George Martin."

Senast ändrad:

Tusen tack!

Då jag nyss (idag!) återupptäckt Spotify sökte jag där, men ingen träff med Elton:(

Får köra Youtube istället ;)

Bara älskar den låten:love:, ger mig rysningar, men känns otroligt sorglig pga omständigheterna....

Jo jag får jättemycket träffar, med bl a John White.... Men vill ju ha Elton John!!!

Min :banghead::rage: -a dator får hjärnblödning när jag drar igång spotify så jag kan inte länka in något här men jag är ganska övertygad om att det är candle in the wind 97' låten heter på spotify. Jag sökte just efter den häromdagen när jag satt med en kompis på en tv-redaktion och fick det ärofyllda uppdraget att ta fram låten som användes i ett nyhetsinslag.

Ja den finns i många varanter, men hittar tyvärr inte Eltons version där:(, däremot många andras....

Tusen tack!

Då jag nyss (idag!) återupptäckt Spotify sökte jag där, men ingen träff med Elton:(

Får köra Youtube istället ;)

Bara älskar den låten:love:, ger mig rysningar, men känns otroligt sorglig pga omständigheterna....

Testat på Grove Shark? Personligen gillar jag inte GS men där kan man hitta en hel del som Spotten inte har :)

Om du söker på endast "Candle in the Wind" kommer det upp 7 versioner med Elton John. Borde vara någon av dem? :)

Rose of England kanske funkar bättre? Den innehåller ju frasen Goodbye rose of England.
Englands rose är nog lite svengelska.

Det må låta som svengelska, men de första raderna av låten är så här:

"Goodbye England's rose
May you ever grow in our hearts
You were the grace that placed itself
Where lives were torn apart"

Han är f ö den enda man jag känner till som kunnat tillägna två kvinnor samma låt - och hyllats för det (Marilyn Monroe och Lady Di)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 097
Senast: Blyger
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
5 736
Senast: Magnum
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 285
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar