Hjälp med inkörning/kurs

K

Krumelux

Hej!
Jag har en bruksnordis på 2 år som jag håller på att köra in. Har kommit så långt att vi körde lite med timmerkälke i vintras och nu har han även dragit en travsulky ett par gånger. Allt går bra, men eftersom det är första gången jag kör in en häst från början hade jag tyckt det vore skönt med lite hjälp nu när det är dags att sätta honom i vagn på riktigt.
Är det någon som vet om det finns någonstans i närheten av borås som man kan åka med sin häst och få lite hjälp? :)

Sv: Hjälp med inkörning/kurs

Hej!
Kul att du kör nordsvensk!

Jag antar att du inte ännu gått med i FNH, Föreningen Nordsvenska Hästen, men jag kan rekommendera ett medlemsskap! Du kommer att träffa massor, massor med trevliga och kunniga människor med nordsvensken i centrum. Ang tränare har du en av de bättre i branchen inom en halvtimmes bilväg (kanske något längre med släp).

Jag skickar pm så det inte blir reklam ;)
Lotta

Sv: Hjälp med inkörning/kurs

Åh tack så mkt! Får nog ta och gå med där då! :)

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 875
Senast: Ajda
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 181
Senast: Oh_really
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 296
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar