hjälp med affär och träns

J

jag_cassandra

Vet någon om det finns någon bra hästaffär i Californien? Kvittar var den ligger för jag ska köra rut lite överallt där.

Om man köper ett Western träns. kan man endå ha vandligt bett?
GÅR det att ha vandligt 3-delat bett till ett enöras träns? eller är det tottalt hopplöst att ens testa?
Vad måste man ha för bett? är det skarpare än det 3-delade?
:confused:
är westernträns i samma storlek som vandliga. te. x Full?
vet någon om de har samma storlekar i USA?

Sv: hjälp med affär och träns

Bodde i norra californien i några år och jag handlade mina western grejer antingen på Shaws i Penngrove eller på Statelinetack (Petsmart) i Rhonert Park. Det finns några mindre butiker också i Petaluma, bl.a. en som mest säljer westernkläder som heter Silver J.
Men jag kom hem för nästan tre år sedan, så saker och ting kan ju ha ändrats. Det går alltid att hitta butiker på internet, om du vet tex. vilka städer du ska igenom så kan du leta efter affärer i just de städerna, skriv bara CA efter stadsnamnet när du söker så att du inte får upp info om butiker i städer i andra delstater (det finns städer med samma namn i olika delstater).
Du kan definitivt ha ett vanligt bett på ett westernträns, tre-delat eller inte, allt går bra.
Du måste inte ha bett, särskilt om du inte tävlar, du kan rida på sidepull eller bosal som är träns utan bett, men det krävs lite träning för att lära sig rida med sådana träns, men en duktig tränare kan visa dig. Men om du tänker tävla på tex. AQHA-tävlingar så måste du kunna rida på stångbett på en hand det året din häst fyller 6.
Westertränsen du köper i Sverige har samma storlekar som dom i USA.

Hrm... De va många faktorer som passade in på nån jag "känner":angel: Är Ruth inblandad eller är jag helt ute å cyklar?:D:o

Jo, Ruth finns med på ett hörn :smirk:. Kanske finns hon med på ett hörn hos dig också? Eller har jag fel om vi faktiskt sågs igen efter så många år på April tävlingen? :idea:

Stämmer bra det:D Det var inte så svårt att lista ut vem du var:angel: Hoppas du inte tog illa upp av avslöjandet! Kul att höra av dej igen förresten, värlen är ju allt bra liten!!!

Jag har bott i CA och kör du 101 mellan LA och san Fransico så finns det stora fina butiker i LA som heter Western saddlery tex kommer du upp utanför santa barbara till santa ynez (som bara är ett måste att åka igenom,bodde där i 7år. super fint) så finns Jedlickas och en till Feed store och dom har allt från engelskutrustning till bra kvalitets utr för western mm. sen finns det fler på väg upp mot San F men dom känner jag inte till. I santa ynez finns det mkt hästar osv.
Jag föredrar ju att gå i affärerna nere i Los angeles. Men det är bara för dom är såå STORA och Många.

ok tack. har inte varit tillrackligt nara an for att mina foraldrar ska aka dit. forsoker hitta en i san francisco nu. nan som vet? tack for alla svar

Du måste nog tyvärr ta dig utanför SF för att hitta en hästaffär, låter konstigt men jag tror faktiskt inte att det finns någon där. Du kan hitta ställen i Berkeley, Oakland, Richmond (east bay), Petaluma, Penngrove, Santa Rosa (north bay), Daly City och San Jose (south bay) mfl. Så ni får nog ta en dag och resa runt till olika affärer, jag skulle rekommendera att åka till the north bay, där finns det flest affärer och även sadelmakare, även om det är längst resväg, med bil tar det ca. 45 min.-2 tim till Santa Rosa (Petaluma och Penngrove ligger innan Santa Rosa), lite beroende på vilken tidpunkt ni åker på dan.

Liknande trådar

Träning Vet inte riktigt var jag ska lägga detta för det är en kombination av NH, western och "vanlig" ridning...men jag lägger det här eftersom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 811
Senast: FridaW
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg
  • DIY hästvård