Hjälp - jag behöver råd!

Sv: Hjälp - jag behöver råd!

När vi separerade stod dagisavgiften på pappan. Vi flyttade barnbidraget till honom för att han skulle betala dagis med den. Senare fick han för sig att han inte ville betala utan att jag skulle göra det. Jag kände inte att jag behövde barnbidraget till detta utan vi bestämde att pengarna skulle sättas undan för framtida behov, tex eventuellt glasögon och andra dyra saker. Det var i samma veva som dottern började bo heltid hos mig.

Jag har inte haft någon anledning att misstro pappan tidigare. Att han skulle stjäla sitt eget barns pengar var inget jag hade kunnat föreställa mig att han skulle kunna göra. Eftersom pengarna skulle sparas så kändes det inte viktigt att betalningen skedde till mig.

Jag har pratat igen med försäkringskassan och barnbidraget kommer från och med nu att betalas till mig.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 107
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 150
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
12 460
Senast: Bri
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 046
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(