Hjälp, hund som fortfarande bitter???

Sv: Hjälp, hund som fortfarande bitter???

Om du är säker på att hunden inte är underaktiverad och du gjort allt du kan så kan det vara så att hunden fastnat i detta beteende. Det du måste göra då är att bryta det.
Att ha hunden i bur stoppar visserligen tuggandet men så fort hunden släpps ut så kommer den tillbaka i gamla spår.

Det som kan hjälpa är en munkorg. Den typen jag rekomenderar är en mjuk variant som tillåter hunden att flämta, dricka vatten och äta mat (om än lite i taget och långsamt)

Med munkorg på kan hunden leva sitt liv som vanligt men utan att kunna tugga sönder ditt hus.

Hur länge du måste ha munkorgen på för att bryta vanan är induviduellt.

Okej...

Men jag har inte lust att ha allt sönderbitit när jag kommer hem, eller det kanske ni skulle vilja ha om eran hund bet på allt,, jag är inte stenrik och kan köpa nya möbler varje månad för att min hund ska få tugga när jag inte är hemma eller bita på stolarna och väggarna som hon med stor sanolikhet kommer göra...

Då kan ni ju tala om för mig vad jag ska göra om jag nu inte få ha henne i bur???

Det är inte jag som bestämt dom reglerna, så klaga inte på mig vad du ska göra om din hund biter sönder. Men spelar ju ingen roll, för detta är en lag. Sen kan man ju fortsätta ha sin hund i bur, men prata tyst om det.
Att ha den i bur under en tid, tycker jag är helt ok. Men att man måste ha det när hunden blivit så gammal, då tror jag man måste gå tillbaka i ensamhetsträningen. Nånting gör att hunden inte kan koppla av.
Hon kanske tycker det är jättejobbigt att bli lämnad själv, fast hon har en kompis.

Då kan ni ju tala om för mig vad jag ska göra om jag nu inte få ha henne i bur???

Se mitt inlägg #7 här ovanför, jag använde kompostgaller och gränsade av en del av köket.
Då kan du antingen ha båda hundarna där, eller den ena i köket och den andra i avgränsningen.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 286
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 473
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 383
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka