Sv: Hjälp fort ska ev köpa en häst inom 30 min!!!!
??
Har du missat tes Keymaster? Sicket skräp..
??
Har du missat tes Keymaster? Sicket skräp..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade du bott lite närmare så...gärna!
Har aldrig dragit alla över en kam utan bara talat om de erfarenheter jag har av fullblod i olika sammanhang. Det är andra, inte jag, som talat om Msv hästar eller högre. Jag håller helst på med unghästar och har för det mesta köpt föl eller unghästar och utbildat själv, tycker det är mer givande än att skaffa en fix o färdig.
Nu behöver jag ju inte bry mig egentligen, det är ju upp till TS vad hon vill tro och lägga sina pengar på men eftersom personen ifråga ställde en fråga här så får hon kanske räkna med att få svar. Ibland överensstämmer inte svaren med det man själv tycker dock.
Stämmer, travare och fullblod som varit i träning, får automatiskt en reservation på benen.
Och du behöver inte heller uttala dig om saker som du uppenbarligen inte känner till - nämligen mina ridkunskaper som du ironiserar över. I de flesta fallen är det inte JAG som köpt fullbloden utan det är bekantas hästar, men det är klart de är kanske lika värdelösa ryttare allihop...
I de flesta fall har det inte handlat om ridbarheten utan om riktigt dåliga hovar och dålig hållbarhet i övrigt.
Mitt eget fullblod, för en hel del år sedan, var en trevlig prick men jag la ner mångdubbelt mer än vad han kostade på veterinärräkningar, hovslagarens alla extrainsatser p g a hästen ständigt återkommande hovsprickor, skyhöga foderkostnader etc.
Jag är som sagt inte ensam om problemen, det är återkommande liknande historier från vänner o bekanta. Därmed INTE sagt att ALLA skulle vara så, vilket de flesta verkar ha svårt att snappa här.
Nej, du har rätt i det. Pratade med min granne som har två fullblod som går löp. (Duktiga oxå )
Dom sa som du, att det är ofta svindyrt då dom ofta står hos någon tränare som kostar mycket pengar.
Men, dom sa oxå att ofta är det problem med leder, ben och eller lösa benbitar som gör att dom ej längre kan gå löp. Sen finns det ju såklart fullblod som inte har "löphuvud"
Man vet ju inte alls hur det är i detta fall.
det är sant men jag har 30 mil dit och kliniken låg 10 mil ifrån honom. vet inte riktigt. har tänkt på den lösningen med. men det blir en kostnads fråga också det kan ju bli så att jag måste köra 80 mil och ändå inte fått någon häst.
Det sistnämnda borde väl du själv känna väl till i så fall...
Tyvärr så är det en hel del barnrumpor på forumet och svaren blir ju därefter. Det är sällan som det går att hålla en vettig dialog med någon utan att det blir pajkastning av det.
TS visat sig vara rätt omogen och det känns väl inte så värst meningsfullt att ge några råd egentligen.
Jag kan tala för de fullblod som jag sett och varit i kontakt med och de flesta har varit skräp. Gamla skador, illa ridna, dålig hållbarhet i hovar etc etc. Sen verkar det ju finnas en hel massa människor här som köper häst för 2000 kronor eller får dem gratis och säger att det minsann än förstklassiga tävlingshästar vilket är rätt löjeväckande i sig, men go for it...det finns MÅNGA avdankade galoppörer i landet som bara står på tur att ridas av Bukes expert/elitryttare!