Sv: Hjälp! Får dom göra så?
Köparen frågade mig i fredagen 30/7 om dom fick besikta min häst på måndagen den 2/8. Jag svara att det får ni väll det rör inte mig!
Och då när KÖPAREN fråga om dom fick besikta henne så kan dom inte gå igenom fodervärdens avtal?! eller?
OCh att mina uppgifter finns inte ens med i besiktnings protokollet. endast ÄGAREN, inget mer. sen fakturan som kommer i mitt namn när dom vela besikta henne.
Men som sagt, jag antog att "ev. veterinärkostnader" innebar om hon skdade sig och inte besiktning.
Min häst är mitt allt, mitt liv, Hon är den som får mig att må bra när jag är nerstämmd och den som fick mig att inse"skärpning med livet" när jag skaffa henne. Hon har hjälpt mig och jag henne och jag är så oerhört tacksam för denna häst men det är synd att det inte funkar som jag velat.
Jag är fruktansvärt ledsen över att vara tvungen att sälja henne.
Men jag känner att det kanske finns någon där ute som vill ge henne lite upplevelser och framgång, eller vad man ska kalla det.
Jag änvänder henne enbart som skogshäst och efter vägarna.(inget hon lider av)
Hon är ingen löp häst, och har aldrig gått som en.
Hon kommer från munsboro stuteri(Irland) och är utbildad i hopp och grund utbildad i dressyr, hon har tävlat i hopp på Irland(finns film), och av gamla ägaren här i sverige är hon tävlar i hopp och dressyr i sverige(kom 2:a FÖRSTA gången hon tävla i dressyr, med nuvarande fodervärd).
Så om man ser vad hon kan så är hon värd någon krona mer än 15.000:-? Eller tänker jag fel?
Med rätt ryttare kan hon bli vad som helst, men jag är inte den rätta.Tyvärr....
:'( :'(
Fy, va tungt det blir..