hjälp? ensam, går det?

X

-xxx-

tankarna bara snurrar o funderingarna är många. Har blivit oplanerat gravid och pappan o jag bor inte tillsammans o har haft ett till och från förhållande under några år.

Jag själv lutar åt att behålla barnet medan han inte vill. Han anser att ekonomin inte finns o att allt e så oredigt och går så snabbt. Han har två barn sen ett tidigare förhållande som är hos honom varannan helg, vilket verkar fungera bra tycker jag.

Så mina funderingar är, kan jag klara detta själv? Jag har fast jobb med medellön, bor i en bra bostad o har ju en stor familj som helt säkert ställer upp. Men klarar jag ekonomin? Har ju även hästarna (2st), dock hemma på gården. Finns det nån ensamstående med hästar? Hur fungerar det? går det?

Ska ringa o boka en tid att få komma o prata med barnmorska eller kurator eller vad som finns på måndag.

Sv: hjälp? ensam, går det?

ja tiden förstår jag att kan vara knapp.. men tror ändå den ordnar sig.. pengarna är det jag är orolig över... vill ju inte att mitt barn ska sakna något. Men visst, bra begagnat fungerar ju utmärkt.

tankarna bara snurrar o funderingarna är många. Har blivit oplanerat gravid och pappan o jag bor inte tillsammans o har haft ett till och från förhållande under några år.

Jag själv lutar åt att behålla barnet medan han inte vill. Han anser att ekonomin inte finns o att allt e så oredigt och går så snabbt. Han har två barn sen ett tidigare förhållande som är hos honom varannan helg, vilket verkar fungera bra tycker jag.

Så mina funderingar är, kan jag klara detta själv? Jag har fast jobb med medellön, bor i en bra bostad o har ju en stor familj som helt säkert ställer upp. Men klarar jag ekonomin? Har ju även hästarna (2st), dock hemma på gården. Finns det nån ensamstående med hästar? Hur fungerar det? går det?

Ska ringa o boka en tid att få komma o prata med barnmorska eller kurator eller vad som finns på måndag.

Man klarar det man vill!

ja inte är det ju riktigt så man vill att situationen ska se ut. Alla drömmer ju om stabilt förhållande och kärnfamilj. men det är inte alltid det blir som man tänkt sig.

Har gjort en abort för flera år sen. Det var väldigt tungt att gå igenom och vet inte om jag klarar det ännu en gång.

Problemen uppstår inte under barnets första år, det är sen när föräldraledigheten är slut som det blir jobbigt. Och när barnet inte längre vill sitta snällt i vagnen medans man mockar och rider. Dessutom ska man hinna med att hålla ordning hemma och maten blir extra viktig när man har småbarn. De kan dessutom inte vänta hur länge på maten bara för hovslagaren är försenad.

En bebis är inte speciellt dyr, vänta tills de är 15 :P

Håller med de andra, tiden är knapp. Och det tar ett par år innan de kan vara med t ex i stallet medan man rider (förutom i början när de sover). Men om du kan tänka dig att låta hästarna vila ett tag kommer det säkert att gå, det kanske finns medryttare som kan hjälpa till?

Klart det inte är optimalt att vara ensam från start, men det är ju lite sent att göra något åt det nu! Jag förstår dig som inte vill göra abort, om man väl har tänkt på det som "ens barn" så är det svårt att ta bort det.

Man klarar mer än vad man tror. Det kan vara kämpigt ibland men man klarar det.
Jag var ensam ifrån första dagen när min dotter föddes. Visst vi gjorde slut när hon var 1 år men han tog inget ansvar alls. Fick betala allt själv. När det tog slut så blev jag varlsad ifrån jobbet samtidigt. Idag är min dotter 6 år och vi har klarat det bra och jag har även utbildad om mig. Som sagt om man vill så klarar man allt.

Mvh

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 601
Senast: Blyger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 986
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 332
Senast: lundsbo
·
Övr. Barn Jag börjar bli såpass gammal att det börjar bli osannolikt att jag skulle hinna skaffa barn med en partner. Jag måste ju då först hitta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka