Ja, jag har skrivit olika utifrån att jag fått ändra min uppfattning efter att tagit åt mig vad flertalet andra skrivit i tråden, jag förstod att jag hade fel.
Min uppfattning är inte att man blir av med en tjänst som ingick i avtalet bara för att man inte utnyttjade alla tjänster innebär det inte automatiskt att de andra tjänsterna förfaller - tjänsterna har säljaren bundit sig till, men jag har inte bundit mig till att utnyttja tjänsterna och det var inte ett villkor för att den andra tjänsten skulle ingå.
Ja, jag förstår att jag skulle frågat vad det kostade och det ångrar jag att jag inte gjorde. Dock uttryckte jag mig i vår sms kontakt på ett sätt så att säljaren måste insett att jag trodde att det skulle vara gratis och därför borde hon ha upplyst om att det inte var gratis. Med gratis menar jag att det ingick i köpet och redan var betalt för. Sedan är det inte så lätt när man inte har någon erfarenhet från tidigare, givetvis vet jag nu hur jag ska göra i framtiden vid sadelköp och omstoppning. Men man måste kunna komma utan erfarenhet och affärsvett och behandlas på ett rättfärdigt sätt. Det är ju hela meningen med konsumentförhållande! Och jag blev inte rätt behandlad och det är lättast för mig som vet varje detalj att avgöra.
Nu visade det sig t.o.m att sadeln inte passar och kanske även har bidragit till att hästen blev halt. Så att jag betalat någon som inte var tillräckligt duktig att hjälpa mig med en sadel som passar min häst och även blivit lurad och oprofessionellt bemött, det är för mig ett faktum. Vad andra har att säga om det, är för mig oviktigt. Jag får lita på min egen bedömning eftersom det inte är lätt att avgöra för andra som inte varit med hela vägen och vet allt.
Eftersom sadeln inte passar och säljaren inte vill avhjälpa detta, har jag inget intresse av att diskutera vidare.
Tack för all hjälp och synpunkter samt det jag fått lära mig om sadlar och regelbunden omstoppning.
Ha det fint!