NightRain
Trådstartare
Det är så att jag, min sambo å vän ska hyra ett stall med 8 boxar varav vi själva har 3 hästar så de är 5 boxar kvar.. värmd sadelkammare, varmvatten så man kan spola hästarna.. stoooooora hagar både till sommar å vinter.. dvs sommarbete finns å b lir över. ska även bygga ett litet fikarum å ett rum att torka täcken i. nybyggd paddock. dock så får man åka en sväng för att komma till ridhus som finns inne i stan. men de finns transporter att hyra på gården för billig peng om de skulle vara att man vill=)
de jag undrar lite är hur mycket man kan ta i hyra för en plats?
vi sa att in å utsläpp ska ingå då vi kommer att bo på gården(men kan behövas hjälp nån gång om vi skulle åka bort, men de gör vi mest på sommaren å då behövs de ju inte) å fri tillgång på hösilage tycker även att täckesbyten ska ingå. vet inte än om vi ska ha med att strö ska ingå..
vad kan vara ett lämpligt pris på hyran för detta?
stallet ligger 14 km utan för stan å de är en liten stad.. därför kände vi att in å utsläpp ska ingå med tanke på att de ligger en liten bit utanför.
sätt gärna ett pris vad ni tycker både med de jag sa å ett där även strö ingår..
är jätte svårt att veta hur mycket man ska sätta så de blir rimligt men ändå så måste ju stallet gå runt av sig självt med inköp av hö osv..
de jag undrar lite är hur mycket man kan ta i hyra för en plats?
vi sa att in å utsläpp ska ingå då vi kommer att bo på gården(men kan behövas hjälp nån gång om vi skulle åka bort, men de gör vi mest på sommaren å då behövs de ju inte) å fri tillgång på hösilage tycker även att täckesbyten ska ingå. vet inte än om vi ska ha med att strö ska ingå..
vad kan vara ett lämpligt pris på hyran för detta?
stallet ligger 14 km utan för stan å de är en liten stad.. därför kände vi att in å utsläpp ska ingå med tanke på att de ligger en liten bit utanför.
sätt gärna ett pris vad ni tycker både med de jag sa å ett där även strö ingår..
är jätte svårt att veta hur mycket man ska sätta så de blir rimligt men ändå så måste ju stallet gå runt av sig självt med inköp av hö osv..
Senast ändrad: