Hjälm ? ;S

M

majabergman

Nu ska jag köpa en ny hjälm för pengarna jag tjänar i sommar ! :D

Vet inte riktigt vilken jag ska ta, något förslag ? :D

Sv: Hjälm ? ;S

Jag har en GR8, heelt underbar. Sval (trodde jag faktiskt inte innan jag red med den) och skön :)

Vill du ha en riktigt skön o sval (så sval som en hjälm kan bli...) hjälm så köp en Gpa Speed air! Inte så snygg men svalheten väger upp.. :D

Om jag skulle köpa hjälm nu så skulle jag köpa den där nya ännu säkrare hjälmen, kommer inte ihåg vad den heter men de annonserar i ridsport. Annars är min Harry Hall skön och sval

John Whitaker modellen såklart! :D Skitsnygg klassisk hjälm, funkaräven till dressyr då den inte är lika "hopptydlig" som t.ex. IRH och GPA. Min första kommer om några veckor! :D

Om jag skulle köpa hjälm nu så skulle jag köpa den där nya ännu säkrare hjälmen, kommer inte ihåg vad den heter men de annonserar i ridsport. Annars är min Harry Hall skön och sval

Den i kolfiber? Skyddar säkerligen bra, men inte är den vacker... :crazy::angel:

Hmm, har faktiskt funderat på gpa speed air tone-on-tone modellen :D Den är snyggare än de andra och dom är djävulskt sköna !

En otroligt elegant och klassisk hjälm med komfort är John Whitaker hjälmen. den har jag och den slår allt :) :bow:

Säger jag med, JW forever!!:love:
Har ingen själv men hoppas kunna spara ihop till en:d´
Skön OCH snygg!!:banana:

Inte för att jag gillar Speed Air:en, men kan du slänga in en bild på den nya med toning? (Om jag fattat det rätt! :p )

Japp! Min Jw kommer ÄNTLIGEN om några veckor, efter myyyyyycket krångel med Equalityline (som inte hade en svart i storlek 58 på lager, qué?! :crazy:) Längtar! :D

En extra fördel är ju att man faktiskt KAN tävla dressyr med den med. Säger inte att man inte kan det med t.ex. IRH eller GPA, men den här är ju någon form av mellanting mellan dressyr och hopp. Skitsnygg! Den kommer aldrig gå ur tiden dessutom, klassisk!

Det beror ju på hur mycket pengar du ska lägga! :D
Men om du ska ha en dyr hjälm så tycker jag du ska ta Speed Air Limitied Edition :d

Har inga bilder på den här datorn, och datorn är lite knepig nu så jag kommer inte fram på nå bilder :S Men jag kan göra det imorn :) Om inte nån annan har en bild?

Jag har nyss fått två sånnahär:
midsommar022.jpg

Har inte ridit med den ännu. Men jag tycker den är fin och den är ju väldigt säker och det är ju det viktigaste:)

Men det är den där limited edition som jag mena :P stod tone-on-tone i annonser ;)

Så det extra speciella är att den finns i flera färger? :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 220
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
533
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag behöver köpa en ny stekpanna ASAP men det verkar vara en djungel. Helst vill jag nog ha en gjutjärnspanna men vill inte ha en som...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 624
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V