hjälm till avlångt huvud?

Bra tips!!
Mitt ena barn har stort och ovalt huvud. Helt hopplöst med hjälm särskilt eftersom hon fortfarande växer och hjälmarna som ev skulle passa är DYRA!
Vid nästa hjälmköp ska jag definitivt låta henne gå runt med hjälmen på hemma innan vi klipper lapparna. Tar ju oftast ett tag innan man börjar känna trycket.
Sist jag köpte hjälm var jag osäker på vilken storlek jag skulle ha så då vandrade jag runt i butiken med den hur länge som helst innan jag bestämde mig 😅
Det var framförallt pga en miss kring detta med tidigare hjälmköp, köpte en pikeur som var jätteskön initialt men som fan tryckte in hjärnan på mig efter en liten stund. Vilket jag såklart insåg först när jag skulle rida med den första gången :meh:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har sökt och hittat en del äldre trådar men det kommer ju nya hjälmar hela tiden (om jag har missat någon hyfsat färsk tråd så säg...
Svar
14
· Visningar
3 679
Senast: Modest
·
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 356
Senast: Drago
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 060
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp