Hjälp - jag kanske är gravid!

Jenny1

Trådstartare
:crazy:

Jag äter minipiller sen i höstas och har inte haft mens på hela tiden. Något som min barnmorska sa var normalt. Nu har jag haft som mensvärk av och till i två veckor, nu i helgen kom det lite, lite gammalt blod, nu ingenting... Jag har slutat med minipillren nu eftersom det kändes som att det inte var någon ordning alls.

Herre jösses! Tänk om jag är gravid!! Hur stor är risken/chansen när man äter minipiller?? (Cerazette) Ju mer jag funderar på det... I dag när jag red kände jag som sammandragningar i livmodern, något jag haft under båda mina tidigare graviditeter. Jag tycker också att brösten har ändrats.. Jag har också fått för mig att jag känner fosterrörelser när jag ska sova på kvällen. Men inga andra graviditetstecken... Vid de båda andra graviditeterna har jag mått illa , haft ömma bröst osv...

Tänk om det är så!? :crazy: Skräckblandad förtjusning... Jag som just börjat må bättre igen efter att sen i höstas varit sjukskriven för utbrändhet. Jag orkar ju knappt med mig själv, hur skulle jag orka med en bebis?? (Gissa om mannen i huset kommer få ta MASSOR med ansvar!! Jag har varit väldigt mycket ensam med de två äldre - där ligger en del av orsaken till min utbrändhet.)

Jag som just haft världens ångest för om jag ska fortsätta med min man eller inte. Just nu känns det bra och han anstränger sig som sjutton... Men vi skulle ju inte ha fler barn. De vi har är 11,5 och 10 år, det är så skönt att de är mer självgående. Jag njuter av att ha tid för mig själv.

Hjälp! Ska vi i så fall ha småbarn tills vi får barnbarn?? Känns ju så när det blir så långt mellan barnen....

Jag kanske inte alls är gravid, men ju mer jag tänker på det... Det skulle ju också förklara varför jag inte går ner i vikt trots att jag äter hur bra som helst sen två månader tillbaka. Gick upp en massa och ville gå ner igen. Men jag går inte ner ett enda gram. Inte kommer jag i mina kläder heller. Men allt det har jag skyllt på en antideppmedicin jag åt, men slutade med när jag gick upp i vikt.

Bara lite tankar så här mitt i natten...
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

9 som läst men inga kommentarer?? :confused: Ja, ja.. Jag får vänta tills i morgon och se till att få gjort ett grav.test då...
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

det är ju omöjligt att veta utan test... men minipiller lurar ju kroppen att du är gravid på sätt och vis - jag fick t.ex. tillbaka mina foglossningsbesvär när jag provade minipiller... inte så kul...

hoppas du får reda på hur det ligger till - för det är inte kul att gå runt och oroa sig...
 
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

Hej gumman!! :) Jag har inte några bra råd förutom att ta ett test. Minipiller är lite lömska. Du kan alltid slå en signal om du vill prata!
*kramar om*
 
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

Jag har fått tid på kvinnokliniken idag 13:40. Så sen vet jag... Ont som sjutton har jag idag... :(
 
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

hade precis som du, ingen mens men ont som satan och så kom det lite gammalt.
Efter ett par sådana omgångar och ett avsnitt dr House på 4 an,
med en tjej som hade lika dant och som tydligen var gravid.
(jag vet att det är en serie, men man blir ju paranoid)
Så gjorde jag ett test, negativt.

Så det behöver inte vara nåt.
 
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

jag äter också cerazette har kännt mig gravid i en månad nu.
illamående,gråtattacker,yrsel och uppblåst mage m.m

gjorde grav test nu imorse tack gode gud var det inget där:bow:
 
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

Jag är inte gravid. Rätt skönt ändå, vi skulle ju inte ha fler barn. Men jag känner mig fortfarande så, magen är svullen, jag har ont, har liknande sammandragningar. Det är ju inte vettigt att det ska vara så?? Så jag tänker nog sluta med Cerazette... Nu ska jag satsa vidare på dressyrandet med hästen!!
 
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

Vad skönt att få ett svar!! Och att det dessutom var det du ville höra, skönt att slippa oroa sig!!
 
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

Ja, det är skönt. Nu vet jag. Samtidigt hade jag börjat ställa in mig på att jag var gravid och det är ju rätt mysigt med bebisar.. :angel: Men, det här är absolut det bästa. Jag repar mig ju precis efter en utbrändhetsperiod - min tredje på sju år, och mina barn börjar äntligen bli relativt självgående, 10 och 11 år. Och jag har en topphäst och har funderingar på att kanske tävla lite dressyr...

Nu kan jag fortsätta satsa på mig själv igen, det är vad jag behöver!!
 
Sv: Hjälp - jag kanske är gravid!

Skönt att du fick det beskedet du ville ha. Och det verkar ju vettigt att du tar hand om och fokuserar på dig själv just nu :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 160
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 417
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp