Hittat hund

kisse

Trådstartare
I morse höll jag på att köra över en stackars hund. (Omärkt i örat, ev chippad, men jag kan ju inte kolla det här hemma...) Kollade runt med grannarna, men ingen vet någon som har en sådan så jag stoppade in den i bilen och kontaktade polisen. Min hovslagare som kört förbi samma ställe 10-15 min före mig hade också hållt på att köra på den på samma ställe. (Blankis, och den verkade ju inte vara på väg någon annanstans...)

Funderar nu på om polisen samkör sina register eftersom jag hör till södertälje, men bor väldigt nära gränsen till gnesta... Borde jag ringa Gnesta också eller räcker det med att södertälje känner till att hunden är här?:confused:

Sv: Hittat hund

Ring båda och ligg på dem, alltså ring många gånger. Djur är ingen hög prioritet så det kan ta dagar innan ägaren får veta att du hittat hans/hennes hund och även om hunden är anmäld som försvunnen så finns risken att de inte säger det till dej.

Lägg ut den på hittehund.se och alltomhundar.com
www,aktivhund.se (ev com)

Ägaren har nu återfått sin vän!:laugh:

Jag vet nu att de INTE samkör... Väldigt konstigt tycker jag personligen, hur svårt kan det vara liksom, de har ju datorer...

De har dock varit väldigt engagerade! De har ringt ett antal gånger under dagen för att kolla att det var ok för mig att ha den här.

Lite "roligt" är det att min granne som är hunduppfödare tyckte att -släpp ut den du, den hittar nog hem... Han kunde inte för sitt liv komma på vems den var. Ägaren hyr dock hus på grannens mark :crazy:. Förvisso har han stora ägor, men han vet väl vilka som bor där:mad:.

Dessutom hoppas jag verkligen att om någon av mina hundar skulle dra, så möter de någon som resonerar lite annorlunda än honom, och som bryr sig om att leta efter ägaren.

Skönt att hunden kommer till rätta i alla fall :)

De olika polisdistrikten har samarbete med ett hundpensionat i området. Om man söker sin hund kan man alltid fråga polisen vilket pensionat det är, om man inte vet, och ringa dit själv.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 548
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 418
Senast: Habina
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 965
Senast: linnsan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka