Hitta en bra uppfödare?

Sv: Hitta en bra uppfödare?

Som jag har för mig att jag skrev tidigare, majoriteten av sålda kattungar kommer inte ut på utställningar. Det är inget vi kräver, utan det är bara roligt om dom ställs några gånger. Så det spelar absolut ingen roll alls. Om uppfödaren har ett djur som denne vill ska ställas ut så får du nog inte köpa just den, men ni kommer inte ha några problem att få köpa en raskatt för att ni inte vill ställa ut.
Gällande lösgåendet så är det olika för olika uppfödare. Det kommer ni också att märka, ni får helt enkelt i så fall leta reda på en uppfödare som går med på det. Om du är noga med att se till att kastrera katten först och gärna ID-märka den, och poängterar det för uppfödaren så kan det nog gå bra.

.... det hade även stor betydelse att de är lugna och inte klättrar i gardiner och på bokhyllor osv. Sånt vet man ju inte om man väljer en bondkatt med okänd pappa.

Jag vet! :devil: Jag har haft tre stycken vildhjärnor, så det är även något som lockar med raskatter, dom är avlade efter temperamentet oxå.

Min melllankatt som tyvärr är död numera hittade jag faktiskt hängande uppochner i gardinen. Hon hade fastnat med en bakklo när hon slogs med den andra katten genom gardinen och blev hängande. Det var bara tur att jag var hemma så att jag kunde ta lös henne utan att hon skadade sig.

Jag har också haft en riktig galning till kisse. Jag var tvungen att ta bort henne till slut, trots att hon var världens bästa kisse de få stunder hon inte hittade på hyss... :cry:

Min brittflicka är busig och vild på ett sansat sätt. Drar en repa genom hallen och i värsta fall hoppar hon upp i sängen. Sen är det bra! Men grannarna under undrar nog vad det är som dundrar... :rofl:

Det är ju inte direkt så att alla raser är avlade på lugnt temperament heller... Vi är rätt många med hyperaktiva, hypersociala katter som hänger i gardinerna tills de dör. Vi har dessutom valt at ha dem högljudda, snacksaliga och uppmärksamhetskrävande.

/Sassy, men en tvååring och en trettonåring som rejsar över tangetbordet varannan minut.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 450
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 324
Senast: dobbis
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 965
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar