Hiss och diss del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stor hiss! Äntligen en julchoklad som faktiskt är god (om än lite tidig!) i kontrast till apelsinvarianten. :DJag som inte ens tycker om choklad generellt har åtit flera klyftor redan.

1728167632367.webp

7b8cdd15a549ad826a0158bbff712ca8.webp

Den sista från trippen till Kandyz. Vi köpte ju några olika monster och när jag ställde dem vid kassan sa frågade tjejen som jobbade om vi såg att det var olika priser på dem för det var många som inte märkte det. Jag sa att ja det gjorde vid, inga problem (jag hade inte ens läst på prislapparna..)

De andra vi köpte kostade typ 40 kr/st, så lite mer än normalt men känns rimligt när det är import. Den här iaf, den kostade 85 (!) kronor såg vi på kvittot sen.

Tyvärr blir det en försiktig diss från mig. Den är inte kolsyrad vilket jag kanske borde förstått av "ice tea", vet inte varför jag förutsatte annorlunda och jag har av någon anledning svårt för icke kolsyrad dryck på burk, vet inte om min hjärna vill tycka att det typ är gammalt?

Jag gillar inte te och det är lite hit and miss vid iste. Typ de där lipton-påsarna man blandar med vatten tycker jag smakar för mycket te men fun lights ice tea smaker är lite "mildare" i te-smaken och de går bra. Den här är ganska framträdande.

Persikosmaken är i alla fall grym. Det smakar sommar! Den smakar inte "haribo-persika" utan verkligen solmogen persika en varm dag på stranden, fast något sötare då.

Gillar man persika och iste borde det här vara en dunderhit. Tyvärr är det nog oavsett hur god den är inte värd priset 😅

88321cc1efaf27c376335a93f31acba8.webp

Till lunch igår blev det varsin Gorbys och så delade vi på en efterrätts-billy.

Gorby Chicken kebab var trist. Ärligt talat är ju alla Gorbys rätt trista men denna var så intetsägande. Var är kycklingen? Var är kebaben? Tyckte den smakade precis som originalet men mildare och bara.. mindre. Som bröd med tomatsås typ. Diss.

Billysen var "okej". Smakade inte dåligt men som någon sa så kan man istället äta en rostmacka med nutella för samma upplevelse men ungefär 5 gånger godare. Den var också fruktansvärt torr. Vi funderade också på om det faktiskt var ost på? Den har liksom som ett vitt lite "plastigt" täcke på chokladen som smakar exakt som osten på den vanliga billys, fast mycket tunnare då. Kändes lite märkligt.

Visa bifogad fil 154560

Gorby Chicken kebab var trist. Ärligt talat är ju alla Gorbys rätt trista men denna var så intetsägande. Var är kycklingen? Var är kebaben? Tyckte den smakade precis som originalet men mildare och bara.. mindre. Som bröd med tomatsås typ. Diss.

Billysen var "okej". Smakade inte dåligt men som någon sa så kan man istället äta en rostmacka med nutella för samma upplevelse men ungefär 5 gånger godare. Den var också fruktansvärt torr. Vi funderade också på om det faktiskt var ost på? Den har liksom som ett vitt lite "plastigt" täcke på chokladen som smakar exakt som osten på den vanliga billys, fast mycket tunnare då. Kändes lite märkligt.
Var tvungen att googla:
IMG_5667.webp

1728322196972.webp

Diss!
Fick tre samples på denna och serumet i samma serie. Serumet har varit helt okej, men detta alltså... Luktar lite små-unket och det känns som att jag smetar klister i ansiktet. Kanske funkar som primer eller något, men jag gillar inte den klistriga känslan som är kvar en förhållandevis lång tid efter applikation.

Visa bifogad fil 154560

Också testat Billys Choco Loco nu. Den kändes lite... meh? Helt okej, men lite menlös liksom. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 019
Senast: WBanna
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
213 529
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 362
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar