Hiss och diss del 5

Jag tänkte jag skulle köpa dem, sedan tänkte jag nej, någon skrev att de inte alls var så starka så då ångrade jag att jag gått förbi dem och valt att inte köpa, men innan nästa gång jag var till affären så skrev någon att de visst var starka så då valde jag igen att inte köpa, sedan skrev någon att det var hiss och jättegoda och då ångrade jag mig igen.... och nu är de starka igen.

Kan ni bestämma er så jag kan fatta ett beslut? :D:meh: Gärna RÄTT beslut också så jag tycker om dem så det inte är utslängda pengar alltså ;)
De har noll hetta! Smakar lök. Är mitt viktbärande och avgörande omdöme 😁
 
De har noll hetta! Smakar lök. Är mitt viktbärande och avgörande omdöme 😁
Jag har smakat en ring i förbifarten (höll på att skriva förbismaken...) och den hade n lite stark eftersmak, lite spetsigt på tungan sådär. Så tror inte man (jag då) kan kränga så många åt gången. Vet ännu inte om de är goda eller av ondo dock. :D
 
Visa bifogad fil 152316STOR HISS. Glassarna kostar bara 12kr den här veckan och det var lite dåligt utbud kvar. Det var ju fruktansvärt varmt idag så jag kände att jag var tvungen att ha en trots allt. Chansade på denna nu när den var billig, ifall den smakade skit så hade jag kunnat dumpa den. Men jäklar vad god den var. Det hade jag inte räknat. Grymt god.
Det där har varit min favoritglass i sommar, såååå god! Älskar den fräscha citronsmaken (älskar överlag allt som har med citron att göra) blandat med den starka hallonsmaken. Möjligen skulle jag vilja ha den snäppet mindre söt, kanske i form av yoghurtöverdrag istället för vit choklad, men annars är den så nära en perfekt glass man kan komma tycker jag :)
 
Vi har också köpt dom där ostringarna. Bara på grund av den här tråden.
Maken gillar dom, tycker inte att dom är särskilt starka.
Jag som är känsligare tyckte att styrka var helt ok, kommer inte äta en hel påse i ett svep då vi upplevde att hettan kom lite efter. Men äta några stycken och ta en paus funkade utmärkt för mig.
 
Cream cheese onion chipsen som jag tipsade om här förra veckan var också slut nu när jag var på ICA :rage:

Jag gillar ändå iden om att på detta relativt lilla forum har just denna tråden hundratusentals läsare i veckan i hela Sverige som tömmer hyllorna i butikerna på allt vi hissar här.. :D
 
Cream cheese onion chipsen som jag tipsade om här förra veckan var också slut nu när jag var på ICA :rage:

Jag gillar ändå iden om att på detta relativt lilla forum har just denna tråden hundratusentals läsare i veckan i hela Sverige som tömmer hyllorna i butikerna på allt vi hissar här.. :D
Det måste vara så för de var slut i min affär också och som enda produkt dessutom på snackshyllan. Alla andra snacks av diverse slag fanns i mängder. Det var påfyllt till bristningsgränsen.
 
olw-brynt-smor-ramslok-103868-1.jpg

Alltså jag vet inte om de smakar något av det? De var inte äckliga men en mesig smak. Nej de kommer jag inte köpa igen. Så blir en diss!
 
Jag har sett att flera har smakat pizzan jag pratat så mycket om, kantarellpizzan Grandiosas Queen kantarell. Men vad tycker ni om den? Är ju nyfiken?
Jag älskar den och är sugen på den flera gånger i veckan, sanslöst god. Frågan är vad som gör just den så god? Den med sparris, samma märke är också god. Läste att det är en blancopizza, alltså ingen tomatsås, kanske är det det som är den stora skillnaden för mig?
Så, kan någon hissa någon liknande pizza, utan tomatsås då alltså, så att jag upptäcker fler kungligheter i pizzasdisken?
 
Och, jag har smakat ringarna.

Köpte en påse men hade inte tid att testa direkt men tog en ring i förbifarten. Den smakade ostbåge som första smak och sedan kom hettan av chilin, rätt spetsigt som eftersmak på tungan redan efter en ring. Ringen var inte äcklig. Varken hiss eller diss på den kände jag just då.

Testade en till vid annat tillfälle, spionen tiggde och testade också en. Han brukar inte äta varken ostbågar eller de flesta chips- han anser att jag kan behålla pappret för mig själv typ (han har väl inte förstått att det inte är papper utan ätbara saker...), den här gången skällde han på ringen och skulle "döda" den och lekte lite med sitt byte som han gör med sitt torrfoder eller annat ätbart han får och så slank den ner. Han hissade nog tolkade jag det som. Han hissar också kavli räkost med chili på tub så han kanske gillar chili? Han gillar i och för sig också chipsen brynt smör och chili...WTF, jag har en hund som gillar chili?! :eek:🌶️ (när jag var runt 18-20 hade jag en hund som gillade pepperoni så hundar kan ju gilla det mest underliga...)

Nåja, förlåt, jag irrar bort mig! Jag hissar nog ringarna lite jag med. Jag kommer inte ett leta affärerna runt efter en påse, de går inte att äta flera i taget, men de är faktiskt helt ok, goda, men chilin tar över liiiite för mycket i slutet, annars hade jag hissat dem fullt ut.
 
Jag vill DISSA dessa:
file.png

De vanliga kolasnörena som funnits sedan jag var barn har jag alltid gillat men de senaste (5? 10? Fler?) åren finns en sort som inte har samma smak riktigt och som är kletiga och klibbiga jämfört med de andra. De heter inte colasnöre, så det är inte de, men någon skillnad är det men kommer inte ihåg vad de olika heter, affärerna brukar bara ta in en av de två sorterna så ibland får jag tag på fel kolasnörepåse. De har förstört gott godis!
 
Jag har sett att flera har smakat pizzan jag pratat så mycket om, kantarellpizzan Grandiosas Queen kantarell. Men vad tycker ni om den? Är ju nyfiken?
Jag älskar den och är sugen på den flera gånger i veckan, sanslöst god. Frågan är vad som gör just den så god? Den med sparris, samma märke är också god. Läste att det är en blancopizza, alltså ingen tomatsås, kanske är det det som är den stora skillnaden för mig?
Så, kan någon hissa någon liknande pizza, utan tomatsås då alltså, så att jag upptäcker fler kungligheter i pizzasdisken?
Jag har ätit kantarellpizzan två gånger. Första var jäääättegod! Andra var inte lika god ( :cautious: ) men om jag går på första så var det stor hiss!
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 010
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 137
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
215 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp