Hiss och diss del 5

27c156d63e0eca2bc1aacec2d243d488.png


Svag hiss

Med tanke på den förra explore var jag nu skeptisk men denna var okej. Man känner tydligt smaken av både äpple, banan och lime. Ärligt talat var banan i juice ingen höjdare tyvärr, vet inte varför jag tänkt på det som så gott, funkar ju i smoothie typ?

Faller fortfarande på att Bravo har flera sorter som är riktigt, riktigt goda så varför köpa denna. Men kul att testa :)
 
236417a2c7a54581e715af8a0c10a7fa.png


Hiss!

Jättegoda! Smakar ungefär som sourcream onion men smaken är liksom lite.. mildare? utan att vara det minsta smaklös. Skärpan från gräddfilen är liksom borta och är istället lite mjukare, de har ändå en fin syrlighet som är alldeles lagom. Dessa kommer nog vara mina go-to-chips tills de försvinner misstänker jag.
 
Visa bifogad fil 152001

Hiss!

Jättegoda! Smakar ungefär som sourcream onion men smaken är liksom lite.. mildare? utan att vara det minsta smaklös. Skärpan från gräddfilen är liksom borta och är istället lite mjukare, de har ändå en fin syrlighet som är alldeles lagom. Dessa kommer nog vara mina go-to-chips tills de försvinner misstänker jag.
Åh på din beskrivning låter dom jättegoda! Tycker också att de vanliga kan bli lite väl skarpa ibland.
 
Visa bifogad fil 151982

Hiss

Nu har det tjatats så mycket om denna i tråden att jag blev tvungen att prova, trots att det ENDA med körsbärssmak jag faktiskt gillar och inte tycker är genomvidrigt är körsbärs-pez, denna jobbade i motvind alltså.

Men den var god! Smakade mer pez än typ dr pepper och annat med körsbär jag lätt tycker får lite av en mandelton? Jag kommer nog inte köpa den igen för jag tycker generellt Yoggi är lite för "skarpa" (syrliga) för vad jag föredrar när det gäller yoghurt men den var god!
Jag har också precis testat den. Det dröjde evigheter innan den kom till ngn av mina butiker. Jag tyckte också att den var god men Valios körsbärsyoghurt tycker jag är snäppet godare. Men den tror jag är en tillfällig smak (heter typ Världens smaker ”Japan” eller ngt sådant).
 
Jag har också precis testat den. Det dröjde evigheter innan den kom till ngn av mina butiker. Jag tyckte också att den var god men Valios körsbärsyoghurt tycker jag är snäppet godare. Men den tror jag är en tillfällig smak (heter typ Världens smaker ”Japan” eller ngt sådant).
Jag brukar vanligtvis köpa grekisk smaksatt yoghurt i hink från Lidl, men köper jag på tetra (sambon vill ha ibland) så tycker jag den här är den godaste:

7a7a85118a00eac7190ba24d6efbe510.png


Smakar mycket smultron och vaniljen rundar av det fint. MEN.. i vintras så fick jag en där yoghurten måste delvis jäst? Det var liksom klumpar i som inte var bär utan mer liksom.. geleiga "kulor" och dessa smakade lite jäst-aktigt. Jag tänkte att den måste blivit dålig för sånt händer ju men efter det har jag kanske köpt den 5-10 gånger till och detta har hänt två gånger till, varav den tredje (och sista) var sista gången jag någonsin köper den här yoghurten för vafan? :(
 
Jag brukar vanligtvis köpa grekisk smaksatt yoghurt i hink från Lidl, men köper jag på tetra (sambon vill ha ibland) så tycker jag den här är den godaste:

Visa bifogad fil 152008

Smakar mycket smultron och vaniljen rundar av det fint. MEN.. i vintras så fick jag en där yoghurten måste delvis jäst? Det var liksom klumpar i som inte var bär utan mer liksom.. geleiga "kulor" och dessa smakade lite jäst-aktigt. Jag tänkte att den måste blivit dålig för sånt händer ju men efter det har jag kanske köpt den 5-10 gånger till och detta har hänt två gånger till, varav den tredje (och sista) var sista gången jag någonsin köper den här yoghurten för vafan? :(
Konstigt, jag köper den ofta men har aldrig råkat ut för detta
 
Jag brukar vanligtvis köpa grekisk smaksatt yoghurt i hink från Lidl, men köper jag på tetra (sambon vill ha ibland) så tycker jag den här är den godaste:

Visa bifogad fil 152008

Smakar mycket smultron och vaniljen rundar av det fint. MEN.. i vintras så fick jag en där yoghurten måste delvis jäst? Det var liksom klumpar i som inte var bär utan mer liksom.. geleiga "kulor" och dessa smakade lite jäst-aktigt. Jag tänkte att den måste blivit dålig för sånt händer ju men efter det har jag kanske köpt den 5-10 gånger till och detta har hänt två gånger till, varav den tredje (och sista) var sista gången jag någonsin köper den här yoghurten för vafan? :(
Kan det vara affären som misshandlar sin yoghurt?
 
Konstigt, jag köper den ofta men har aldrig råkat ut för detta
Ja det är verkligen märkligt. Jag hade heller aldrig varit med om detta fram tills dessa gångerna.
Kan det vara affären som misshandlar sin yoghurt?
Vet inte. Butiken är ortens största och de har bra ruljans på grejerna så kvaliten överlag brukar vara hög, men det är klart att det kan vara problem ändå.
 
Jag brukar vanligtvis köpa grekisk smaksatt yoghurt i hink från Lidl, men köper jag på tetra (sambon vill ha ibland) så tycker jag den här är den godaste:

Visa bifogad fil 152008

Smakar mycket smultron och vaniljen rundar av det fint. MEN.. i vintras så fick jag en där yoghurten måste delvis jäst? Det var liksom klumpar i som inte var bär utan mer liksom.. geleiga "kulor" och dessa smakade lite jäst-aktigt. Jag tänkte att den måste blivit dålig för sånt händer ju men efter det har jag kanske köpt den 5-10 gånger till och detta har hänt två gånger till, varav den tredje (och sista) var sista gången jag någonsin köper den här yoghurten för vafan? :(
Usch, vad tråkigt att det har blivit så.

Jag tycker också sommarbär är fantastisk som smak!
 
Visa bifogad fil 152066Sällar mig till hyllningskören HISS!!
Men den var rejält stark! Det gick åt mkt Pepsi Max.

Tyckte inte alls att de var starka!

What?! Och jag gillar ändå starkt och väljer det gärna. Undrar om det skiljer sig åt mellan påsarna eller om jag gått och blivit känslig? 😂

Det måste skilja sig för jag är rätt känslig och var förvånad över hur lite hetta det var. Behövde inte ens dricka särskilt mycket fast jag till och med förberett med mjölk för att jag trodde att de skulle vara starka 😂

Smaskar på dessa just nu, sa nyss till gubben att åh de var ju inte starka.. några minuter senare. 🥵 Men jag HISSAR också, så goda!!
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 010
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 137
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
215 987
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp