Mineur
Moderator
Det hade vi på vårt bröllop, jordgubbssorbet med basilika. Vansinnigt gottHade lätt ätit basilikaglass kanske med jordgubbe i…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det hade vi på vårt bröllop, jordgubbssorbet med basilika. Vansinnigt gottHade lätt ätit basilikaglass kanske med jordgubbe i…
Nya sommar smaken?Hade lätt ätit basilikaglass kanske med jordgubbe i…
Kan inte vara godare än Basilika och limemarinerade jordgubbarDet hade vi på vårt bröllop, jordgubbssorbet med basilika. Vansinnigt gott
Åh ja, det som är så gott! Gjorde philadelphiaglass med det som täcke en gång förra sommaren, det måste jag komma ihåg att göra igen.Kan inte vara godare än Basilika och limemarinerade jordgubbar
Hade lätt gett det mer än 5 stjärnor av 5 om jag hade kunnat
Jag gör bara stort lass med en slags äggsmet (äggulor, socker, vaniljsocker och grädde) tillÅh ja, det som är så gott! Gjorde philadelphiaglass med det som täcke en gång förra sommaren, det måste jag komma ihåg att göra igen.
Kungsholmens Glassfabrik på Pipersgatan i Sthlm brukar ha bl a basilikaglass. Deras lime och myntaglass är bara såNya sommar smaken?
Lite off topic men ändå läskigt att du skrev det där när jag åt just då glass dränkt i chokladsås för första gången på lääääänge med lite banan ocksåNä, glass täcker man i "dippsås" aka chokladsås, inte bara dippar
Det är läääääänge sedan för mig ocksåLite off topic men ändå läskigt att du skrev det där när jag åt just då glass dränkt i chokladsås för första gången på lääääänge med lite banan också
Herregud, så gott det lät!Jag gör en fantastisk (typ) sorbet på citron och basilika
Självklart!Herregud, så gott det lät!
Vill du dela recept?
Tackar sparas i min My Recipe Box!
Det blir bäst om alla ingredienser har samma temperatur, så jag brukar låta sockerlagen svalna till rumstemperatur, samtidigt som mjölken får stå framme och värma sig till samma tempTackar sparas i min My Recipe Box!
Läste att någon kommenterade om värme dock, hur mycket ska sockerlagen svalna? Kylskåp?
Måste säga att Latitude Hajk var väldigt trevligJag köpte 6 st hallon igår och tur var väl det, HISS HISS HISS HISS!
Läste bara det här inlägget och började sen scrolla bak i tråden för att hitta vad det var för basilikaglass det pratades om. Blev så besviken när jag insåg att det inte fanns någon basilikaglass utan pestochips.Hade lätt ätit basilikaglass kanske med jordgubbe i…
Psst, kika på inlägg #546Läste bara det här inlägget och började sen scrolla bak i tråden för att hitta vad det var för basilikaglass det pratades om. Blev så besviken när jag insåg att det inte fanns någon basilikaglass utan pestochips.