Hiss eller diss - del 6

Precis. Caramel är också svårt att slippa.
Ja, det har blivit så överdrivet att ha det i allt. Så sötsliskigt och klibbigt.

Skulle vilja ha en fruktig glas, typ jordgubb, inte sådan där.... jag har tappat ordet! :cry:... inte sådan där isglasskorsning, om du förstår hur jag menar? MJLee köpte ofta tidigare en sådan glass jag tänker på, med citronsmak, om du minns? Vill inte tagga henne nu när hon dricker sånt medel och inte får äta det. :heart Men i alla fall, vanlig jordgubb eller päron, och med godisbitar eller yoghurtbitar i eller liknande. Mer frisk än söt. Men inte den typen som MJLee köper utan vanlig glass i stället.

Har testat SIAs Päronbris och den är god, vanligglass med päronnågot i, men päronnågot är nog sådan jag inte vill ha och drar ner betyget. Den får en halvhiss.

vilket rörigt inlägg. Förlåt! :heart

Ja, det har blivit så överdrivet att ha det i allt. Så sötsliskigt och klibbigt.

Skulle vilja ha en fruktig glas, typ jordgubb, inte sådan där.... jag har tappat ordet! :cry:... inte sådan där isglasskorsning, om du förstår hur jag menar? MJLee köpte ofta tidigare en sådan glass jag tänker på, med citronsmak, om du minns? Vill inte tagga henne nu när hon dricker sånt medel och inte får äta det. :heart Men i alla fall, vanlig jordgubb eller päron, och med godisbitar eller yoghurtbitar i eller liknande. Mer frisk än söt. Men inte den typen som MJLee köper utan vanlig glass i stället.

Har testat SIAs Päronbris och den är god, vanligglass med päronnågot i, men päronnågot är nog sådan jag inte vill ha och drar ner betyget. Den får en halvhiss.

vilket rörigt inlägg. Förlåt! :heart
Sorbet. :)
Jag älskar sorbet men då är det ju det jag är sugen på, inte gräddglass. :D

Det närmaste jag brukar komma är hallonrippel (som visserligen finns men bara i typ tvåliterpaket) eller strawberry cheesecake som är för söt.

Sorbet. :)
Jag älskar sorbet men då är det ju det jag är sugen på, inte gräddglass. :D

Det närmaste jag brukar komma är hallonrippel (som visserligen finns men bara i typ tvåliterpaket) eller strawberry cheesecake som är för söt.
Sorbet ja! :D Tur du fattade :D

Jo det är gott, men som du skriver, ibland vill man ju ha ren och skär gräddglass. Jag tycker mig sakna det- som inte är choklad, full med nötter, kola/karamell eller kakor.

Big Pack äter jag inte då det inte är glass längre.

Sorbet ja! :D Tur du fattade :D

Jo det är gott, men som du skriver, ibland vill man ju ha ren och skär gräddglass. Jag tycker mig sakna det- som inte är choklad, full med nötter, kola/karamell eller kakor.

Big Pack äter jag inte då det inte är glass längre.
Det var väl beskrivet! :D

Precis! Visst finns väl vanilj men smakerna verkar i mångt och mycket vara chokladbaserade/tillbehör som passar med choklad.

Är Big pack ett märke? Här finns massor med olika märken som säljer större förpackningar, men jag vill ju inte köpa mer än en halvliter.

Det var väl beskrivet! :D

Precis! Visst finns väl vanilj men smakerna verkar i mångt och mycket vara chokladbaserade/tillbehör som passar med choklad.

Är Big pack ett märke? Här finns massor med olika märken som säljer större förpackningar, men jag vill ju inte köpa mer än en halvliter.
Hahahaha, jag tror hela buke vet vad vi har för olika vanor och vad vi gillar här så det var nog det du fastnade för :D Rätt häftigt ändå hur väl vi "känner" varandra!

Med big pack tänker jag på GB Big Pack, de gjorde ju om den så den numera är vegansk, med ärtprotein istället för grädde. Den smakar inte glass- gräddglass längre. Så är man sugen på just gräddglass går ju den bort. Som så många andra glassar numera känner jag. Saknar det där gamla gräddiga i glassen.

/hälsningar kantarellpizzan

Hahahaha, jag tror hela buke vet vad vi har för olika vanor och vad vi gillar här så det var nog det du fastnade för :D Rätt häftigt ändå hur väl vi "känner" varandra!

Med big pack tänker jag på GB Big Pack, de gjorde ju om den så den numera är vegansk, med ärtprotein istället för grädde. Den smakar inte glass- gräddglass längre. Så är man sugen på just gräddglass går ju den bort. Som så många andra glassar numera känner jag. Saknar det där gamla gräddiga i glassen.

/hälsningar kantarellpizzan
Triumfglass är den enda som går att äta numera
1743336153663.webp

Visa bifogad fil 164718

Hiss!
God mangosmak, asgoda swirls. Vit choklad och mango känns som en tveksam kombo dock, hade nog hellre sett något annat tugg till, men det den vita chokladen funkade bättre ju mer glassen smälte. Så helt okej i helhet, ingen favorit, men kan absolut tänkas köpa igen.
Jag tycker deras glassar är äckelsöta och har helt slutat köpa dem. Är den här söt eller frisk i smaken?

Jag skulle köpa glass till en efterrätt när vi skulle ha middag och var beredd att betala premiumpris för att få en RIKTIG gräddglass, det var nästan helt omöjligt att hitta även när man var redo med stora plånboken. Skummjölk och annat guck i typ alla sorter. Blev nästan sur.
Egengjord glass slår de flesta i det sammanhanget men Triumfglass innehåller åtminstone fortfarande en del grädde

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 197
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 957
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka