Hiss eller diss - del 6

Skärmklipp.webp

Diss på denna.

Till middag nu gör vi ofta kycklingfärs och sedan häller i en burk "sås" för att gojsa ihop det, typ en grytbas, BBQ-sås eller liknande. Senaste jag provade var denna och den var väldigt tråkig. Den smakar bara currypulver, inget annat. Det finns ingen krämighet, ingen hint av något annat, ingen sötma eller nåt. Som att man hällt på currypulver och vatten bara. Otroligt tråkigt.

Hittar inte riktigt men har för mig att någon testade Frebacos rostade musli?
Något som är värt besväret?

Jag har testat deras granola utan tillsatt socker och den smakar wellpapp. 😅
Wellpapp vore illa, dessa verkar inte vara utan socker men frågan är om det är värt extrapriset. Jag är bedrövlig på att äta musli/granola :laugh: Tänker alltid att det är så smidigt men det där med att komma ihåg paketet:o

Knatter hallon/lakrits får en hiss! Inte en jättehiss dock. Hallonen hade gärna fått vara syrligare och lakritsen salt. :)

1743332281778.webp

Hiss!
God mangosmak, asgoda swirls. Vit choklad och mango känns som en tveksam kombo dock, hade nog hellre sett något annat tugg till, men det den vita chokladen funkade bättre ju mer glassen smälte. Så helt okej i helhet, ingen favorit, men kan absolut tänkas köpa igen.

Visa bifogad fil 164718

Hiss!
God mangosmak, asgoda swirls. Vit choklad och mango känns som en tveksam kombo dock, hade nog hellre sett något annat tugg till, men det den vita chokladen funkade bättre ju mer glassen smälte. Så helt okej i helhet, ingen favorit, men kan absolut tänkas köpa igen.
Äntligen en glass utan choklad (den vita räknas inte) eller jordnötssmör! Hoppas den dyker upp här!

Äntligen en glass utan choklad (den vita räknas inte) eller jordnötssmör! Hoppas den dyker upp här!
Ja vad är det med dem? Chokladglass i alla hela tiden? Har för mig jag sett någon som var jordgubb men tror den försvann, kvar är tråkiga med choklad och kakor och nötter i varierande form med olika namn. Känns som samma glass med olika namn bara. Så lika att jag inte ens ser skillnad på dem....

Ja vad är det med dem? Chokladglass i alla hela tiden? Har för mig jag sett någon som var jordgubb men tror den försvann, kvar är tråkiga med choklad och kakor och nötter i varierande form med olika namn. Känns som samma glass med olika namn bara. Så lika att jag inte ens ser skillnad på dem....
Precis. Caramel är också svårt att slippa.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 197
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 957
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka