Visa bifogad fil 164390
Också något som inte är ätbart
En sånhär köttfärshackare har jag länge tänkt att typ det är det dummaste som finns. Jag gillar generellt inte prylar i köket som bara har ett syfte och försöker undvika dessa om de inte är väldigt bra för vad de gör typ riskokare eller vitlökspress. Som andra säkert vet går det utmärkt att finhacka köttfärs med hjälp av en ballongvisp.
Men så köpte mina föräldrar en sån här och säger att den är såååå bra. Jag har aldrig använt den men däremot blivit bjuden på tacos där och färsen var väldigt fin, jag är uppvuxen med rejäla klumpar i färsen om jag inte gjorde det själv så uppenbarligen gör den under för mina päron.
Så skulle jag ändå köpa annat, denna kostade bara 39 kr och vi äter väldigt mycket kycklingfärs just nu och den är svinjobbig att hacka och fastnar för mycket i vispen så jag slog till.
På riktigt, den är suverän och jag tar tillbaka allt ont jag sagt om den. Gör perfekt nötfärs i ett nafs, lite mer jobb för kycklingfärs men inte ens i närheten av hur det brukar vara, min musarm är ett minne blott typ..
Enda nackdelen är att den inte går ner i kökslådan med de andra grejerna, men den används nästan dagligen ändå så!
Superhiss.