Hiss eller diss - del 6

Visa bifogad fil 164364

Dessa borde crisp'n air. En hel förpackning knäckebröd väger 90g. Jag har inte vägt ett bröd men jag tror på riktigt ett kuvert är tyngre. För alla som önskade att majskrokar fanns i knäckebrödsform - här är den!

Men det är inte en diss ändå. De har härligt krisp! Med tanke på majskrokskonsistensen så klistrar läpparna fast lite i brödet vilket är lite roligt. Dessa är VERKLIGEN en bärare av pålägg då de ju inte direkt smakar något, jag har bara provat med olika varianter av kycklingpålägg/skinka men jag kan tänka mig att dessa är GRYMMA med marmelad. Ett tunt lager apelsinmarmelad och en ostskiva på - mums.
Hissar också dem eftersom de är lättätna. mamma utan tänder helt äter dem. Men det jobbiga jag tycker är att de fastnar i munnen, men så är jag torr i munnen så det kan ju spela in. Fastnar liksom överallt. Men helt ok är de faktiskt. Rätt goda när man vill ha en bra smak av pålägg eftersom deras egna smak är rätt... svag.

IMG_0968.webp

:d

Lulu får en stor hiss från mig 😍
Jag gillar absolut inte sushi och brukar vara väldigt skeptisk till pokebowl men där hittade jag en som passade mig perfekt. Supergott, lagom starkt svensk kyckling och trevlig miljö.
Stor hiss på att det öppnade något annat än sunkburgare, på samma ställe finns redan donken, bk, max, brödernas och jureskogs 😅

20250323_143852.webp

6642fad18897698b7ce07b779a299da3.webp

Jag såg den och tänkte HAHA, fy fan vad dumt. Sen tog jag direkt en påse och lade i kundvagnen så frågan är vem som är dum egentligen.. Den här ligger nog i kategorin "köpte egentligen bara för att skriva om det i den här tråden" (det kommer mer sånt content sen också..).

Jag trodde de skulle vara äckliga men det var de faktiskt inte. De är iofs inte goda heller men går att äta. De smakar mycket men det är svårt att säga VAD de egentligen smakar.. De är lite "fizziga" typ som om det vore kolsyra på dem. Det finns en hint av något syrligt, typ vinäger men det smakar inte vinäger direkt. Den enda smaken jag direkt kan identifiera är en liten hint av enbär så jag antar att de lyckats något sånär iaf.. men sen är ju frågan om någon verkligen efterfrågade chips med ginsmak..

Kan köpas av den nyfikne som ett roligt snacks när ni bjuder över folk, det blir en snackis och de är som sagt helt ätbara. Kommer dock absolut inte köpa igen.

Dissar de här, tyvärr (skrivit om cappuccino tidigare i tråden).
Päron var god första klunken typ, sen blev den för mycket.
Sonen provade Strawberry and cream och sa samma sak, först jättegod men inte sen. Den blev dock inte med på bild 😅
IMG_6960.webp

8924491bbefd96a149564fe01dd3e0d6.webp

Också något som inte är ätbart :)

En sånhär köttfärshackare har jag länge tänkt att typ det är det dummaste som finns. Jag gillar generellt inte prylar i köket som bara har ett syfte och försöker undvika dessa om de inte är väldigt bra för vad de gör typ riskokare eller vitlökspress. Som andra säkert vet går det utmärkt att finhacka köttfärs med hjälp av en ballongvisp.

Men så köpte mina föräldrar en sån här och säger att den är såååå bra. Jag har aldrig använt den men däremot blivit bjuden på tacos där och färsen var väldigt fin, jag är uppvuxen med rejäla klumpar i färsen om jag inte gjorde det själv så uppenbarligen gör den under för mina päron.

Så skulle jag ändå köpa annat, denna kostade bara 39 kr och vi äter väldigt mycket kycklingfärs just nu och den är svinjobbig att hacka och fastnar för mycket i vispen så jag slog till.

På riktigt, den är suverän och jag tar tillbaka allt ont jag sagt om den. Gör perfekt nötfärs i ett nafs, lite mer jobb för kycklingfärs men inte ens i närheten av hur det brukar vara, min musarm är ett minne blott typ..

Enda nackdelen är att den inte går ner i kökslådan med de andra grejerna, men den används nästan dagligen ändå så!

Superhiss.

Tvekade om den här fick vara med men tänker att den kan vara det ändå 😁

IMG_6954.webp

Hiss!
Lätt att få i sig, gör sitt jobb, gör att jag dricker mer vatten också eftersom den ska blandas i vätska.
Köpte den för att det var extrapris på Apoteket och för att jag har en doktor på jobbet som alltid pratar om Husk till sina patienter 😅

Visa bifogad fil 164364

Dessa borde crisp'n air. En hel förpackning knäckebröd väger 90g. Jag har inte vägt ett bröd men jag tror på riktigt ett kuvert är tyngre. För alla som önskade att majskrokar fanns i knäckebrödsform - här är den!

Men det är inte en diss ändå. De har härligt krisp! Med tanke på majskrokskonsistensen så klistrar läpparna fast lite i brödet vilket är lite roligt. Dessa är VERKLIGEN en bärare av pålägg då de ju inte direkt smakar något, jag har bara provat med olika varianter av kycklingpålägg/skinka men jag kan tänka mig att dessa är GRYMMA med marmelad. Ett tunt lager apelsinmarmelad och en ostskiva på - mums.
Dom där heter fortfarande Bagateller för mig :D . Med bregott och en skiva smakrik ost är det fantastiskt när man vet att man borde äta något men inte är sugen. Lättätet och gott, men ändå inte helt onyttigt :up:

Visa bifogad fil 164390

En sånhär köttfärshackare har jag länge tänkt att typ det är det dummaste som finns. Jag gillar generellt inte prylar i köket som bara har ett syfte och försöker undvika dessa om de inte är väldigt bra för vad de gör typ riskokare eller vitlökspress. Som andra säkert vet går det utmärkt att finhacka köttfärs med hjälp av en ballongvisp.

Men så köpte mina föräldrar en sån här och säger att den är såååå bra. Jag har aldrig använt den men däremot blivit bjuden på tacos där och färsen var väldigt fin, jag är uppvuxen med rejäla klumpar i färsen om jag inte gjorde det själv så uppenbarligen gör den under för mina päron.

Så skulle jag ändå köpa annat, denna kostade bara 39 kr och vi äter väldigt mycket kycklingfärs just nu och den är svinjobbig att hacka och fastnar för mycket i vispen så jag slog till.

På riktigt, den är suverän och jag tar tillbaka allt ont jag sagt om den. Gör perfekt nötfärs i ett nafs, lite mer jobb för kycklingfärs men inte ens i närheten av hur det brukar vara, min musarm är ett minne blott typ..

Enda nackdelen är att den inte går ner i kökslådan med de andra grejerna, men den används nästan dagligen ändå så!

Superhiss.

Jag använder en trägaffel. Visp har jag aldrig testat.

Tvekade om den här fick vara med men tänker att den kan vara det ändå 😁

Visa bifogad fil 164394

Hiss!
Lätt att få i sig, gör sitt jobb, gör att jag dricker mer vatten också eftersom den ska blandas i vätska.
Köpte den för att det var extrapris på Apoteket och för att jag har en doktor på jobbet som alltid pratar om Husk till sina patienter 😅
Jag köpte den där för några år sedan och jag har tamefan aldrig pruttat så mycket i hela mitt liv 😂 alltså det gick liksom inte ens att hålla inne, efter ett antal ljudliga fisar i närheten av både kollega och stackars partnern så fick det vara nog 😅🙈
Läste sen att det är den gröna (som bara innehåller psylliumfröskal) är den som rekommenderas vid IBS och inte den blåa som jag köpte. Måste vara inulinet jag reagerar på för jag tar psylliumfröskal regelbundet och det hjälper min IBS, likaså har jag aldrig reagerat negativt på mjölksyrabakterier.

Så för mig blev blåa Husk definitivt en DISS! 😆

Jag köpte den där för några år sedan och jag har tamefan aldrig pruttat så mycket i hela mitt liv 😂 alltså det gick liksom inte ens att hålla inne, efter ett antal ljudliga fisar i närheten av både kollega och stackars partnern så fick det vara nog 😅🙈
Läste sen att det är den gröna (som bara innehåller psylliumfröskal) är den som rekommenderas vid IBS och inte den blåa som jag köpte. Måste vara inulinet jag reagerar på för jag tar psylliumfröskal regelbundet och det hjälper min IBS, likaså har jag aldrig reagerat negativt på mjölksyrabakterier.

Så för mig blev blåa Husk definitivt en DISS! 😆

Inulin är horribelt för magen. Jag får samma effekt som du fick :angel:

/mvh med Mb Crohns :D

Visa bifogad fil 164390

Superhiss.
Var har du köpt den?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 209
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 577
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 962
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka