Hiss eller diss - del 6

DISS till Hälsans köks nya vegobollar. Jag trodde först att de tagit smak av tacofärsen som jag hade stekt i pannan dagen innan, för de smakade spiskummin. Ett par tuggor till och de smakade indiskt? Och jovisst, kryddade med koriander, ingefära och spiskummin. Ingen hit till brunsås och lingon :yuck:

@Sel Häagen-Dazs brukar ha väldigt trevliga icke-chokladglassar :d

(utom deras vanliga vaniljglass. För att göra världens godaste glass förväntade jag mig mer av den :cautious: hade ingen vaniljastång och smakade med som glass med smak av mjölk. Men god till kladdkaka!)

Ja, det har blivit så överdrivet att ha det i allt. Så sötsliskigt och klibbigt.

Skulle vilja ha en fruktig glas, typ jordgubb, inte sådan där.... jag har tappat ordet! :cry:... inte sådan där isglasskorsning, om du förstår hur jag menar? MJLee köpte ofta tidigare en sådan glass jag tänker på, med citronsmak, om du minns? Vill inte tagga henne nu när hon dricker sånt medel och inte får äta det. :heart Men i alla fall, vanlig jordgubb eller päron, och med godisbitar eller yoghurtbitar i eller liknande. Mer frisk än söt. Men inte den typen som MJLee köper utan vanlig glass i stället.

Har testat SIAs Päronbris och den är god, vanligglass med päronnågot i, men päronnågot är nog sådan jag inte vill ha och drar ner betyget. Den får en halvhiss.

vilket rörigt inlägg. Förlåt! :heart
Om du har ett Hemköp eller Willys i närheten kan du kolla efter Barattolinos Fragole e Limone.
Halva burken är jordgubbssmak och halva citron, helt slät glass utan bitar dock. Men den smakar verkligen jordgubb och citron. 😋

Om du har ett Hemköp eller Willys i närheten kan du kolla efter Barattolinos Fragole e Limone.
Halva burken är jordgubbssmak och halva citron, helt slät glass utan bitar dock. Men den smakar verkligen jordgubb och citron. 😋
Tack för tips! Har två hemköp jag kan kolla i!

Barattolini glassen har kommit och gått i snart tre år på Willys
Den fanns för ett tag sedan kanske innan jul precis :confused:
Den verkar inte tillhöra någon av de stora matjättarna och därför kanske inte regelbunden leverans kan garanteras så man har den som tillfälligt parti?
Den är såååååå god :d
Hörni allihopa skriv på Willys och Hemköps Facebooksidor att ni vill ha in den :up:

Tillsammans är vi starkare för att citera Willys jäkla kärnvärde ;)

Barattolini glassen har kommit och gått i snart tre år på Willys
Den fanns för ett tag sedan kanske innan jul precis :confused:
Den verkar inte tillhöra någon av de stora matjättarna och därför kanske inte regelbunden leverans kan garanteras så man har den som tillfälligt parti?
Den är såååååå god :d
Hörni allihopa skriv på Willys och Hemköps Facebooksidor att ni vill ha in den :up:

Tillsammans är vi starkare för att citera Willys jäkla kärnvärde ;)
Butiken är scenen...

...och Dagab är regissören... :D

Fast det är väl ett av Hemköps kärnvärden. ;)

@Sel Häagen-Dazs brukar ha väldigt trevliga icke-chokladglassar :d

(utom deras vanliga vaniljglass. För att göra världens godaste glass förväntade jag mig mer av den :cautious: hade ingen vaniljastång och smakade med som glass med smak av mjölk. Men god till kladdkaka!)
Det är sant! Tyvärr brukar båda butikerna här i stan bara ta hem strawberry cheesecake i bär/fruktkategorin, och den är visserligen god men det vore roligt med lite omväxling.

Jag var helt säker på att Willys varvade Barattolino med ett annat märke men nu var det längesen jag såg den andra som jag givetvis inte minns vad den hette :rofl: De var också goda!

Jag var helt säker på att Willys varvade Barattolino med ett annat märke men nu var det längesen jag såg den andra som jag givetvis inte minns vad den hette :rofl: De var också goda!
Den här kanske :confused:
1743441917675.webp

Jag provade aldrig den

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 197
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 957
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka