Hiss eller diss - del 6

Nu kanske det blir en jättebild... :cautious:

Hissar i alla fall de här! De är inte överdrivet syrliga, och smakar väl lite kemiskt som alla Ahlgrens bilar gör, men goda är de hur som helst! Speciellt de gula :up:

07310350136353_C1N1-11.jpg

Hissar i alla fall de här! De är inte överdrivet syrliga, och smakar väl lite kemiskt som alla Ahlgrens bilar gör, men goda är de hur som helst! Speciellt de gula :up:

Både jag och sambon ger en svag diss 😅 Inte oätliga men inte jätte goda, föredrar helt klart original eller gröna!

Både jag och sambon ger en svag diss 😅 Inte oätliga men inte jätte goda, föredrar helt klart original eller gröna!

Original är okej, men sist jag köpte en påse var de så hårda så jag tröttnade lite. De gröna är tyvärr snudd på oätliga tycker jag! De med lakrits är nog fortfarande godast dock :d

Apelsinchoklad-kvargen var SLUT :rage: bättre lycka nästa vecka hoppas jag..

PAssar på med två andra under tiden.

1c592d29a526662296ad2601ee7bbbca.webp

Den andra smaken sambon valde på yoghurt. Detta för mig är en "gul" smak, typ exotisk frukt. Den är inte god, rätt sur i smaken. Usch, nej.

18441eeb9bd77970d5b62f0227056225.webp

Tyvärr en till diss.. Denna är inte alls äcklig och jag gillar verkligen initiativet! Vi köpte den för att prova med tacos men jag smygstartade genom att ha den i en wrap med babyspenat och kycklingkebab. Den smakar helt okej men den är inte alls "fräsch" vilket jag hade hoppats på med tanke på smaksättningen.

Om man blandar egen creme fraiche med lite färsk lime och koriander känns det som man får något som är 1000% bättre så det för mig gör detta ovärt. Visst det blir ju oftast bättre när man gör något själv men ibland kan en ersättningsprodukt vara "bra nog" helt enkelt med tanke på smidigheten och det tyckte jag inte denna var, tyvärr.

Hissar också. Syrligare än väntat men goda. Trodde typ att de skulle vara lite mesigt sira och inte upplevas surare än jag minns de sursockrade 😊

Bra seghet! Hade kunnat vara ett uns segare till och med, men mycket trevligt. Just idag tyckte jag det var liiiiiite för sött (trots osötat och bara socker för jäsning), men det är bara om jag ska vara jättepetig :angel:

Så definitivt en hiss! Tack för tipset, hade inte köpt den om jag inte sett recensionen här innan.
Har lagt till på Sverigelistan. Föräldrarna mina har testat och hissar också! :D

Av en ren slump köpte jag en påse igår och hade som färdkost idag när jag var ute och körde. Helt ok men kommer nog inte köpas oftare än andra bilsmaker.

Apelsinchoklad-kvargen var SLUT :rage: bättre lycka nästa vecka hoppas jag..

PAssar på med två andra under tiden.

Visa bifogad fil 162678

Den andra smaken sambon valde på yoghurt. Detta för mig är en "gul" smak, typ exotisk frukt. Den är inte god, rätt sur i smaken. Usch, nej.
Den där vågar jag inte testa! Testade typ samma smak på en yoghurt för en hel del år sedan och den smakade precis som flytande Kåvepenin! Det fick jag som barn sanslöst ofta pga öroninflammation och jag måste då erkänna att jag till slut kräktes av den. Så, en yoghurt som direkt smakar som det gick inte hem :D

Hissar också. Syrligare än väntat men goda. Trodde typ att de skulle vara lite mesigt sira och inte upplevas surare än jag minns de sursockrade 😊
Vi satt just och diskuterade ikväll huruvida de är mer eller mindre sura än de som säljs som sura bilar. Jag håller med om att de var oväntat sura och definitivt i nivå med de sura bilarna. Uppskattade dock smaksättningen mer på de här nya, framförallt de med persikosmak var :d

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 085
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 493
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 745
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka