Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aromer av kryddor. Är det inte bättre att ha riktiga kryddor i ?

Jo, det är klart att det är. Men jag tycker fortfarande inte att det är en falsk produkt. Många juicer är mycket värre!

T.ex. deras tropiska juice har som första ingrediens äpple. Det är inte speciellt tropiskt. Den här innehåller iaf 99% äpple när det står äppeljuice på förpackningen.

Jo, det är klart att det är. Men jag tycker fortfarande inte att det är en falsk produkt. Många juicer är mycket värre!

T.ex. deras tropiska juice har som första ingrediens äpple. Det är inte speciellt tropiskt. Den här innehåller iaf 99% äpple när det står äppeljuice på förpackningen.
Jag vet och det har äkta vara tagit upp också många gånger.

@Krålus jag kan tipsa om Brämhults "värmbar vintermust". Innehåll: Juice av äpplen (94%), juice av apelsin (5%), kardemummaextrakt, kanelextrakt, vaniljeextrakt och lila morotsjuice från koncentrat.

vintermust-085.webp

Jag har bara druckit den kall än så länge. Jag tyckte den var god, så hiss på den.

Köpte lussekatter som bakats (?) i Hemköp och det får en fet DISS ifrån mig!

Jag älskar lussekatter, de är så goda, jag är verkligen beroende av lussekatter. Köpte en sådan där påse de lagt tre stycken i och måste säga att 1. De luktar inte gott. 2. De smakar inte gott. 3. De varken luktar eller smakar speciellt saffran.

Hunden blev glad i alla fall.

Märk väl, om jag ratar lussekatter är de verkligen äckliga.
Nu antar jag att mängden saffran kan vara låg i Hemköps lussekatter men saffran är giftigt för hundar så jag skulle inte ge någon lussekatt till hund.

Giftigt för människor också. Allt handlar om dos.
Den lilla mängd saffran som finns i en lussekatt är ingen fara alls för hund. Dock ska det inte vara några russin i!
Ok, bra att veta. På vilken nivå/mängd riskerar det att bli farligt för en hund (om du kan säga och orkar)?

Russin vet jag om :)

Nu antar jag att mängden saffran kan vara låg i Hemköps lussekatter men saffran är giftigt för hundar så jag skulle inte ge någon lussekatt till hund.
Visste inte att saffran är giftigt. Det här var dock att han ena dagen fick halva, nästa dag fick halva den plus lite till och tredje dagen fick hela lussekatten. Jag gissar att de mer var bakade med ett ämne som gör dem gula och ger en svag smak av saffran mer än att där är saffran i, därav att de faktiskt inte var goda. De var nog mer bröd än något annat tyckte jag. Hade de russin, för övrigt var de gömda någonstans och ytterst få för jag vare såg eller smakade några av det jag åt av dem.

Lussekatter ska vara knallgula med stark saffranssmak- och det automatiskt gör att ingen annan ens får en smula av mig, hur söt en än är ;)

Man vet inte säkert den exakta dosen för hund, men människor rekommenderas kontakta giftinformationscentralen vid förtäring av mer än ett halvt paket saffran.
Ett halvt paket saffran låter så lite ju, alltså när man har typ 2 i en sats lussekatter. Men man orkar ju inte kränga alla katter under en kväll så det är väl det som gör det. Men undrar om man kan bli förgiftad under lång tid? Jag är verkligen beroende av lussekatter under den här tiden, skulle kunna leva på dem varje dag och har många år verkligen också ätit flera lussekatter per dag under perioder. Köpekatter så saffran är nog inte den mängd där är mest i men ändå. Det är de enda katterna jag älskar :D

Ett halvt paket saffran låter så lite ju, alltså när man har typ 2 i en sats lussekatter. Men man orkar ju inte kränga alla katter under en kväll så det är väl det som gör det. Men undrar om man kan bli förgiftad under lång tid? Jag är verkligen beroende av lussekatter under den här tiden, skulle kunna leva på dem varje dag och har många år verkligen också ätit flera lussekatter per dag under perioder. Köpekatter så saffran är nog inte den mängd där är mest i men ändå. Det är de enda katterna jag älskar :D
Jag tror inte man blir förgiftad under lång tid. Då hade jag definitivt kvalat in. Älskar saffran och äter mängder i december! I mat, bakverk, te, bröd, godis, glögg etc 😄

Har dina nära och kära i Svedala lagt undan någon påse åt dig @Sel? Om inte står mitt erbjudande kvar :D
Haha, det hade jag glömt! De måste vara himla goda eftersom du fortfarande minns. :D :love: Det är så himla snällt av dig, nu är det noterat inför besöket i Januari, jag ska se om de får tag på dem annars hör jag av mig!
Den enda chipspåsen som fick plats den här gången var "gissa smaken"... det rymdes dock sex påsar med hund och kattgodis. Mormor och morfar har rätt prioriteringar. 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
90 91 92
Svar
1 822
· Visningar
138 475
Senast: pepp
·
Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 627
Senast: WBanna
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
217 124
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hästen blir strävhårig på vintern