Hippo vs. Krafft??

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Maxmax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 384
M

Maxmax

Är det någon som kan jämnföra Hippos sortiment med Kraffts? Jag underar vilka som är ungefär samma sak. Fodrar nu med Krafft men överväger att testa Hippo istället.
Vad tycker ni om Hippo??

Sv: Hippo vs. Krafft??

De är rätt lika tycker jag, men Hippo är ett strå vassare än Krafft iom. att H's pellets är väldigt små, Krafft har ganska stora pellets vilket borde ge en liiiiten större risk för foderstrupsförstoppning.

H's kraftfoderpellets är i samma strl som K's mineralpellets.

De har annars ungefär samma utbud, K's är kanske något större.

Tycker illa om Kraffts dåliga kontroller (dopingskandalen med kakao har väl ingen glömt?), deras omodernt stora pellets och deras ovilja att hänga med i utveckligen och undersöka vad kunderna efterfrågar. Först i år har det börjat likna något.

Hippo tycker jag har produkter som passar oss bättre (hästar och foderberäknare), deras pellets är små och tydligen väldigt smakliga.

Vill du byta finns både Hippos och Kraffts analysgarantier på nätet.

Kraffts foder (förutom Lusern) har jag frångått för länge sedan, onödigt dyrt är det, hippo har foder som motsvarar Kraffts men till ett mkt bättre pris

Är det någon som kan jämnföra Hippos sortiment med Kraffts? Jag underar vilka som är ungefär samma sak. Fodrar nu med Krafft men överväger att testa Hippo istället.
Vad tycker ni om Hippo??

TIIPPPPSS!!!

Handla hippo foder på din Obs stormarknad så kan du dra ditt medmera kort/coop kort. Vi har det i Karlstad, mkt praktiskt.

Lånar tråden lite, då jag fick en chock igår när jag var och köpte Krafft Groov och såg prishöjningen.. Vad kostar Hippo ungefär?

De hänger med i prishöjningen. I och med att prishöjningen beror på höga spannmålspriser.

Vi väljer i år lusernfoder och olja i första hand.

Lånar tråden lite, då jag fick en chock igår när jag var och köpte Krafft Groov och såg prishöjningen.. Vad kostar Hippo ungefär?

Ja det fick jag också!!!:eek: Inte klokt.

hippo kostar ungefär 125 för basic och 159(????) tror jag det var för grooven.

Finns ju havrefritt i hippo sortimentet, mkt bra för vissa.

Här kostar kraft 90 220 och hippo grov 180. Detta är i Göteborg

Okej, ska ta mig en funderare över Groovets vara eller icke-vara, och kolla vad Lantmanna här i Umeå har att erbjuda!

Vilken är den havrefria då - deras hemsida är nere för tillfället...

Här kostar hippo basic 125kr/25kg har jag för mig o Krafft grund 30kg kostade 159kr, Grooven kommer jag inet ihåg priset på just nu, men den brukar ju generellt vara dyrare än grunden.
Lusernpelletsena har gått upp ytterligare sen jag köpte sist till 145kr o hacken är 10kr dyrare. I somras gav jag 122kr för en säck luern pellets o nu alltså 145kr.
Otur att man inte har nån återförsäljare av Kvarnbyfoder här i närheten

Nej då deras hemsida ligger inte nere. Krafft har inget foder som är helt havrefri, Grooven är den som innehåller minst mängd havre dock

Här i Värmland ligger den nere iaf :D.

"
Häst

Under uppdatering
"

Jag kollade igår också för jag ska hjälpa en granne med foderstater...

TIIPPPPSS!!!

Handla hippo foder på din Obs stormarknad så kan du dra ditt medmera kort/coop kort. Vi har det i Karlstad, mkt praktiskt.

Detta var en nyhet för mig! Har ni hästavdelning på erat Coop/Obs!? Någon mer stans i landet som Coop säljer Hippofoder?

Jag har använt krafft mycket förut men för tre år sedan gick jag över till Hippos kraftfoder istället. Jag är mycket nöjd med deras produkter.

Krafft har havrefri musli, ganska mycket lusernstrå i dock det kan man ju köpa separat brevid ändå, kändes onödigt! + att den såg ut som något de sopat upp från golvet. :crazy: Pållan är inte kräsen men tyckte att den var "sådär".

Hippos havrefria heter Harmony och den både ser och är aptitligare tycker både jag & pållan. Vi kommer fortsätta använda den! :) (enda nackdelen so far... är att det är ganska mycket pellets i den för att vara musli).

Jag har hippo cool (den havrefria) köpt på EK* i Sthlmsområdet. Kostade 119 kronor för 25 kg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 546
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 087
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
918
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka